Jak připravit svou 2CV na STK
Minule jsme si ukázali identifikátory, které jsou technikem požadovány a musí být v pořádku.
Pokud jste tento článek ještě nečetli, najdete ho v sekci Aktuality: Chystáte se se svou 2CV na technickou kontrolu?
Než vyrazíte na technickou kontrolu, je nutné provést několik klíčových kroků, které vám mohou ušetřit čas i nervy. Správně připravené vozidlo nejen že zvýší šanci na úspěšné projití kontrolou, ale také předejde zbytečným komplikacím.
Celková čistota vozidla
Vozidlo nesmí být nadměrně znečištěné ani zvenku, ani zevnitř.
Interiér by neměl zapáchat.
Kontrola pneumatik
Dofouknout pneumatiky na předepsaný tlak.
Kola by měla být v dobrém stavu, bez viditelných poškození.
Sundat poklice, pokud jsou celoráfkové.
Platnost povinné výbavy
Zkontrolovat platnost lékárničky.
Ujistit se, že máte kompletní povinnou výbavu: rezervní kolo, hever, klíč na kola, výstražný trojúhelník, tažné lano a sadu náhradních žárovek.
Palivo
Před kontrolou dotankujte nádrž, aby bylo možné provést emisní měření.
Povinná výbava karoserie
Pravé zpětné zrcátko je povinné – pokud chybí, je nutné ho namontovat.
Vozidlo musí mít zadní mlhovku.
Doplňkové příslušenství
Pokud máte namontovaný přídavný kufr ("baťoh"), je nutné ho před STK demontovat, protože zakrývá registrační značku.
Registrační značka (SPZ)
SPZ nesmí být zdvojená, např. "PEPA", "KACHNA1" apod.
Interiér vozidla
Na předním skle nesmí být nalepené žádné samolepky.
Ze zrcátka ani z jiných částí interiéru nesmí viset plyšoví maskoti, přívěsky a další předměty.
Funkčnost světel a dalších prvků
Otestujte všechna světla: potkávací, dálková, směrovky, brzdová světla a zpětné světlo.
Zkontrolujte funkci klaksonu.
Bezpečnostní pásy
Pokud jsou samonavíjecí, měly by se bez problémů vracet zpět.
U pevných pásů zkontrolujte stav a funkčnost zámků.
Technický stav výfuku
Pokud je výfuk, tlumič nebo jeho části poškozené, zrezlé nebo prasklé, nebude možné změřit emise a STK neprojdete.
Dodržení všech těchto bodů vám zajistí hladký průběh technické kontroly a předejde zbytečným komplikacím.
Pokud si nejste jistí stavem vozidla, doporučujeme ho před STK svěřit do rukou odborníků, kteří vám pomohou s případnými opravami.
Tak se do toho pusťte a přejeme vám šťastnou cestu na STK!
Vážení 2CV cestovatelé a jezdci, připravili jsme pro Vás dvě navazujicí školení o technice a poruchách vozidla Citroën 2CV: " Poruchy na cestách s 2CV a jak na ně"
--
Tomáš Neruda
603 802 623
www.eshop.neruda-servis.cz
www.neruda-servis.cz
www.2cvclub.cz
Rallye Dakar Classic 2025 se konala ve dnech 3. až 17. ledna 2025. V kategorii Classic zvítězila španělská posádka Santaolalla Mill a Viňas s vozem Toyota HDJ 80, kteří nasbírali 586 bodů. Na druhém místě se umístili Italové Traglio a Briani s Nissanem Terrano Pick-Up se 617 body, a třetí příčku obsadili Litevci Raisys a Daunoravicius s Land Roverem Series III s 980 body.
Rallye Dakar Classic 2025 byla pro český tým Duckar významnou událostí, protože se opět představili s legendárním vozem Citroën 2CV. Posádku tvořily Barbora Holická a Lucie Engová, které s tímto ikonickým vozem dosáhly v kategorii Classic na celkové 66. místo s 28 046 body.
Klíčovou roli v úspěchu týmu sehrál Tomáš Neruda, který působil jako konstruktér a mechanik. Byl zodpovědný za technické úpravy vozu, které zahrnovaly například zdvojnásobení výkonu motoru při zachování původní nízké hmotnosti. Spolupráce s belgickými specialisty mu umožnila vyvinout odlehčené komponenty, které přispěly k lepšímu výkonu a spolehlivosti vozu během náročné soutěže.
Tomáš Neruda je dlouhodobě známý jako odborník na renovace a úpravy historických vozů Citroën, což týmu Duckar poskytlo konkurenční výhodu v extrémních podmínkách Rallye Dakar. Jeho technické know-how bylo klíčem k tomu, aby Citroën 2CV mohl zvládnout výzvy pouště a náročných etap.
Rallye Dakar Classic 2025 se zúčastnila také nizozemská posádka s vozem Citroën 2CV. Tým 2 Chameaux, složený z Florise De Raadt a Davida Kanna, řídil model z roku 1968.
S tímto vozem dosáhly v kategorii Classic na celkové 71. místo s 31 279 body.
Nejnovější videa a z mého pohledu nejlepší:
YouTube: https://youtu.be/PN_ax79q1C0?si=Pv4ohYYNCXVICi_I
Citroën 2CV, ikonický francouzský automobil, se v roce 2025 opět účastní Rallye Dakar v kategorii Dakar Classic. Česká posádka ve složení Barbora Holická a Lucie Engová, známá jako DUCKAR Team, se po úspěšném dokončení závodu v roce 2024 rozhodla vrátit s kompletně přestavěným vozem z roku 1979.
V předchozím ročníku dosáhly na 63. místo celkově a zvítězily ve své kategorii H1.A, čímž se staly první posádkou s Citroënem 2CV, která dokončila Dakar. Pro rok 2025 si stanovily ambiciózní cíl bojovat o vítězství ve své kategorii.
Rallye Dakar 2025 se koná od 3. do 17. ledna v Saúdské Arábii a zahrnuje 12 náročných etap o celkové délce přes 7 000 km. Závod začíná v Biše a končí v Šubajtahu, přičemž trasa vede přes města jako Al Ula, Hail a Rijád.
Pro sledování Rallye Dakar 2025 máte několik možností:
Televizní vysílání: V České republice poskytuje denní souhrny a záznamy TV Nova na kanálu Nova Action a platformě Voyo.
Online přenosy: Aktuální dění lze sledovat prostřednictvím oficiálních stránek Rallye Dakar, které nabízejí live tracking a další informace.
Sociální sítě: Aktualizace a zajímavosti můžete najít na oficiálních profilech Rallye Dakar na platformách jako Facebook, Instagram
Pro fanoušky Citroënu 2CV a týmu DUCKAR je také zajímavé sledovat jejich oficiální stránky a sociální sítě, kde sdílejí novinky a zážitky z příprav i samotného závodu.
Holky „Dakarky“ s dvoumotorovou kachnou míří na Dakar
Tým Duckar, který tvoří Barbora Holická a Lucie Engová, oznámil svůj cíl: s unikátně upravenou Citroën 2CV, známou jako „kachna“, chtějí uspět na letošním Dakaru v kategorii Classic. Loni se jim podařilo s „kachnou“ závod dokončit jako prvním svého druhu, a letos plánují na tento úspěch navázat s ještě lepší výbavou a novým týmem.
Nový tým a doprovodné vozidlo
Pro letošní závod se k dívkám přidává technický mág a konstruktér Tomáš Neruda, který se postaral o konstrukční a mechanické úpravy soutěžního vozu. V týmu letos budou ještě další dva členové doprovodu, což umožňuje lepší technické zajištění. Kromě toho zvolili také stylové doprovodné vozidlo, Citroën Jumper, který byl ve spolupráci s italskou firmou Caselani upraven do retro stylu. Finální úpravy provedla brněnská firma Brnocar.
Unikátní Citroën 2CV Sahara s dvoumotorovou konstrukcí
Základem letošního soutěžního auta je speciálně upravený Citroën 2CV Sahara. Auto má pohon všech čtyř kol, což umožňuje dvoumotorová konstrukce – každý motor má vlastní převodovku a funguje nezávisle. Tento inovativní přístup, který umožňuje dojet i při výpadku jednoho motoru, navrhl belgický specialista Filip van Gool. Van Gool dokonce pro tým postavil tři motory a čtyři převodovky, aby mohl Tomáš Neruda v případě potřeby provést rychlou výměnu.
Tomáš Neruda zvládl složitý úkol propojit oba motory tak, aby je Barbora mohla ovládat jedním plynovým pedálem a jednou spojkou. Aby se převodovky vůči sobě stabilizovaly, použil tvrdší silentbloky a stabilizátory, což si vyžádalo přesné seřízení. Vůz navíc získal závodní tlumiče Koni a vylepšené chlazení zadního motoru, které zajišťují chladicí žábry a zadní víko usměrňující proud vzduchu.
Design a podpora fanoušků
Kromě technických úprav má auto i nový design od Josefa Rataje. Tým obdržel květiny od majitele firmy Kytky od Pepy jako symbol podpory, a pokud se jim podaří dosáhnout svého cíle, bude je v cíli čekat obrovská kytice jako odměna. Obrovskou podporu má Tým Duckar také od komunity majitelů a členů klubu Citroen 2CV, tedy "kachňáků"
BLACK FRIDAY 2024
OD 29.11.2024 DO 8.12.2024
JSME PRO VÁS ZLEVNILI VŠECHNY PRODUKTY.
OD 9.12.2024 SE CENY ZASE VRÁTÍ NA PŮVODNÍ HODNOTY.
NEVÁHEJTE A NAKUPUJTE!
SEZNAM TYPŮ ŽÁROVEK PRO CITROËN 2CV:
Přední světla
Směrová světla
Zadní světla
Osvětlení registrační značky
Vnitřní osvětlení
Tento seznam je určen pro standardní model Citroën 2CV. Je vhodné zkontrolovat specifikace pro konkrétní model a ročník vozu.
Zde je seznam sady žárovek Bilux pro Citroën 2CV6 se světlomety Bilux (12 V):
Obsah sady:
Tato sada je vhodná pro Citroën 2CV6 s použitím světlometů typu Bilux.
Zde je seznam sady žárovek H4 pro Citroën 2CV6 se světlomety H4 (12 V):
Obsah sady:
Tato sada je vhodná pro Citroën 2CV6 se světlomety typu H4.
Návod pro doručení přes PPL
1. Možnosti doručení přes PPL
Rozšířili jsme naše služby a nyní nabízíme doručení také prostřednictvím PPL. Můžete si vybrat jednu z následujících možností:
2. Informace o doručení
3. Co dělat, když vás kurýr nezastihne ani napodruhé?
4. Změny dispozic doručení
Pokud potřebujete upravit doručení (např. změnit adresu nebo datum), můžete to udělat na webu www.pplbalik.cz.
5. Výhody služby PPL
6. Kde najdete ParcelShop?
Přehled všech poboček ParcelShopu naleznete na mapě dostupné ZDE
SEZNAM ŽÁROVEK PRO CITROËN DS |
||||||
|
|
|||||
Pozice osvětlení 12V - Socked |
Hodnota |
Položka č. |
Počet kusů |
Žluté žárovky |
||
Hlavní světlomet H4 |
12V - 55/60W |
14030 |
2 |
14049 žlutá |
||
Hlavní světlomet Bilux |
12V - 40/45W |
14031 |
2 |
14048 žlutá |
||
Přídavné světlomety H1 |
12V - 55W H1 |
14378 |
2 |
14375 žlutá |
||
Přední parkovací světlo Ba9s |
12V - 4W |
14034 |
2 |
|||
Přední blinkr Ba15s |
12V - 21W |
14035 |
2 |
14036 žlutá |
||
Zadní blinkr Ba15s |
12V - 21W |
14035 |
2 |
|||
Zadní brzdové světlo Ba15s |
12V - 21W |
14035 |
2 |
|||
Zadní osvětlení SPZ Ba15s |
12V - 5W |
14050 |
2 |
|||
Zadní koncové světlo Ba15s |
12V - 5W |
14050 |
2 |
|||
Zpětná světla Ba15s |
12V - 21W |
14035 |
2 |
|||
Vnitřní světlo non Pallas, sulfitka, 38mm |
12V - 5W |
14038 |
1 |
|||
Pallas vnitřní světlo, Ba15 (originál. 15W) |
12V - 10W |
14066 |
2 |
|||
Lampa osvětlení kufru, sulfitka 38mm |
12V - 5W |
14038 |
1 |
|||
Palubní deska z roku 1969 W2.1x9,5d |
12V - 3W |
35457 |
||||
Palubní deska do roku 1969 Ba9s |
12V - 2W |
14070 |
||||
Popelník, zapalovač cigaret, topení atd. Ba9s |
12V - 2W |
14070 |
Zde máte k dispozici veškeré barevné možnosti z produkce 2CV a derivátů. Barvy 2CV. Následují kódy barev na disky kol a potom barevné kombinace pro dodávky Forgonnette AK - AZU a dále kombinace limitovaných sérií, Charleston, France 3, Cocorico, Dolly, Spot. Kdo by chtěl bondovku 007, tak ta je AC 333.
Dobrý den,
od 5.8. do 18.8. 2024 bude omezen provoz e-shopu
z důvodu čerpání dovolené.
Objednávky přijímáme a budou vyřízeny po tomto termínu.
Děkujeme za pochopení.
Vítejte na 17. srazu ICCCR 2024. Po čtyřech dlouhých letech čekání jsme překonali překážky způsobené COVID-19, bohužel i probíhající invazi na Ukrajinu, vysokou inflaci a další, někdy nepochopitelné, napětí spojené s naším každodenním životem.
Připravili jsme pro vás bohatý a pestrý program, mj: výstavy klubů Citroën, každodenní aktivity pro děti i dospělé, místní rallye a koncerty od vážné hudby přes jazz až po rock, pro obyvatele pak průvod na Filadelfském bulváru spojený s concours d'élégance a výstavou na Starém náměstí. Kromě toho si budete moci na bleším trhu koupit různé výrobky z Evropy, ochutnat jídla z různých kuchyní a samozřejmě obdivovat vozy Citroën z různých epoch.
Majitelé vozů Citroën si jistě zamilují toruňské Staré Město, zapsané na seznamu UNESCO, a budou mít možnost hledat a nakupovat vzácné díly pro své vozy ve městě setkávání, které se nachází 3 km od centra města. Samozřejmě si budou téměř donekonečna povídat o autech a technických záležitostech Citroënu s přáteli, kteří přijedou nejen z Evropy - máme posádky z Martiniku, Nového Zélandu, USA.
Ať vám vozy Citroën, jejich pozitivní majitelé a motto značky „Créative Technologie“ poskytnou spoustu radosti a oddech od tsunami negativních emocí, které se na nás valí ze všech stran.
Jaké jsou nevýhody výměny jen jedné pneumatiky
Máte defekt a laškujete s myšlenkou, že si koupíte jen jednu novou pneumatiku? Pokud není jako nová, nedělejte to. Pro pár stovek ohrožujete sebe i ostatní a v závěru vlastně ani neušetříte. Vysvětlíme vám proč.
Proč se musí měnit celý pár
Kdy lze vyměnit jen jednu pneu
Jestli jste jedním ze „šťastlivců“, kterým se podařilo odrovnat pneumatiku pár dní či týdnů po nákupu nové sady, kdy jste na nich ještě takřka nic nenajezdili. Pak patříte mezi mizivé procento těch, jimž lze s klidným srdcem doporučit nákup a výměnu pouze jedné pneumatiky na nápravě, ale pořiďtě si stejný model, velikost a nejlépe i rok výroby, jako má druhá pneu v páru.
V jakých případech je potřeba vyměnit obě
U obutí, na němž už nějaký ten pátek jezdíte, je potřeba vyměnit obě pneu na nápravě. Nová guma v kombinaci s ojetou by způsobila nepředvídatelné chování vozidla. Pokud je v hloubce dezénu rozdíl větší než 3 mm, nákup jen jedné pneu ani nezvažujte. Vystavili byste se opravdu velkému riziku, protože každá pneumatika by kladla při brzdění jiný odpor a hrozilo by přetočení vozidla. A navíc se dostanete do bludného kruhu, kdy jedna pneumatika bude pořád v lepším stavu než ta druhá, což bude svádět k nákupu zase jen jednoho kusu.
Ne. Na trhu najdete i pneumatiky, které jsou vybaveny technologií, díky níž dojde k okamžitému zacelení dír až do velikost 5 mm, bez poklesu tlaku a poškození pneu, takže můžete pokračovat v jízdě a defekt si necháte opravit až v pneuservise.
Německý autoklub ADAC na základě testů zimních pneumatik zjistil, že chování obutí se rapidně mění i vlivem stáří. Nedoporučuje se mít pneumatiky v jednom páru s rozdílem větším než 3 roky. A proto raději sledujte i rok výroby, který najdete ve 12místném DOT kódu na bočnici. Jeho poslední 4 čísla symbolizují týden a rok výroby. 2519 vám říká, že pneumatika byla vyrobena ve 25. týdnu roku 2019. Myslete na svou bezpečnost a šetřete s rozumem tak, abyste nikoho zbytečně neohrožovali.
4. národní sraz Citroenu 2CV
Veškeré info facebook > ZDE
Info Martin Burget - tel: 725934646
PROGRAM:
Čtvrtek 13.6. 2024 15:00 - 22:00 REGISTRACE účastníků
15:00 -22:00 Volná zábava
Pátek 14. 6. 2024 08:00 -22:00 REGISTRACE účastníků
09:00- 20:00 Gelato Amore Telč (50% sleva na zmrzlinu)
09:00- 18:00 Hrad Roštejn (zvýhodněná cena vstupného)
10:00- 17:00 Telčský dům (10% sleva na vstup)
16:00-18:00 Výtvarné a pohybové aktivity pro děti
18:30-19:00 Oficiální ZAHÁJENÍ SRAZU a uvítací hudební
vystoupení Šárky a Martina Bernardových
19:00- 00:00 VELKÁ KACHNÍ TALKSHOW aneb, kachnou do cíle
Dakar Classic 2024, která bude o přestávkách
doplněna hudebním vystoupením manželů Bernardových
Sobota 15. 6. 2024
08:00- 10:00 REGISTRACE účastníků
10:00- 10:20 Instruktáž ke spanilé jízdě ve velkém párty stanu
10:30-11:00 Řazení na spanilou jízdu
11:00-12:00 SPANILÁ JÍZDA do Muzea autíček v Přísece
12:00-15:00 MUZEUM AUTÍČEK Zámek Příseka (33% sleva na vstup)
a orientační soutěž při zpáteční cestě do kempu
12:00-15:00 REGISTRACE účastníků
15:00-17:00 Profesionální MALOVÁNÍ NA OBLIČEJ, pro dětské účastníky setkání
(s platnou srazovou páskou na ruce) od paní Míly Navrkalové
z kosmetického salonu „Na křídlech radosti“
15:00 -18:00 SOUTĚŽE PRO DĚTI I DOSPĚLÉ
(všichni soutěžící musí mít na ruce platnou srazovou pásku)
17:45-18:00 STARTOVÁNÍ PROTOTYPU Citroenu M35 s Wankelovým motorem
18:30-19:00 ODMĚNA PRO VŠECHNY DĚTI, které se zúčastnily soutěží
a ocenění tří malých umělců ve třech věkových kategoriích
19:00 -20:00 Losování TOMBOLY a vjezdových lístků
20:00 -00:00 HUDEBNÍ VEČER s Duo Alex
Neděle 16. 6. 2024
10:00 - 10:30 VYHLÁŠENÍ orientační soutěže, MISS DUCK
a sobotních SOUTĚŽÍ PRO DOSPĚLÉ
10:30 - 11:00 ROZLOUČENÍ a ukončení setkání
Změna programu vyhrazena
Připravili jsme pro vás k nahlédnutí tabulku s kody motorů.
Slouží pro jednoduchou orientaci při identifikaci ročníků
vašich Citroenů 2CV, AK, Dyane, AMI, a Mehari
Denní svícení, příliš dlouho sepnutý spínač světel a silnější žárovky, způsobují vyhřívání kontaktů uvnitř přepínače a jeho destrukci a nefunkčnost.
Nedavno jsem při jízdě do práce ucítil lehký smrad elektriky a hned jsem začal hledat co se děje. po chvilce hledání sáhnu na přepínač a on horký. ruku jsem na něm ještě udržel.
Doporučujeme jednoduchou úpravu. Přidat dopředu na rampu světel jedno silové relé, natáhnout jeden silový kabel a ulehčit tak přepínači při zapnutých klopených světlech.
Vyhovujeme častým dotazům kolik je správná výška vozu a přikládáme schema:
Dne 9.3.2024 v sobotu od 9:00 do cca 13.00 budeme pokračovat 3. lekcí školení techniky 2CV.
Na začátek zopakujeme: údržba před startem do letní sezony.
Co vše překontrolovat a namazat než vyrazíte po zimní přestávce
Hlavní téma je kontrola a nastavení karburátoru.
Elektronické zapalování.
Nastavení předstihu a odtrhu.
Cena podle počtu účastníků. /cca 200,- Kč/
Připravte si dotazy a témata.
Je nutné se předem zaregistrovat e-mailem.
tomas.nerudak@seznam.cz
nebo na tel: 603802623
Dne 10.2. 2024 od 9:00 do cca 14:00 budeme pokračovat 2. lekcí školení techniky 2CV.
Cena podle počtu účastníků. /cca 200,- Kč/
Je nutné se předem zaregistrovat e-mailem.
tomas.nerudak@seznam.cz
nebo na tel: 603802623
Připravte si dotazy a témata.
Cílové podium týmu @CzechSamurais,
Barbora Holická - Lucie Engova
Citroen 2CV - DUCKAR
63 misto - classic