Přihlásit | Registrace

AKTUALITY - ROZHOVORY - SRAZY - ZAJÍMAVOSTI  | NERUDA SERVIS Shop Jesenice

Nákupní košík
Celkem položek:
Košík
 
2CV SCHEMATA- MANUÁLY

DS SCHEMATA- MANUÁLY

25th World Meeting of 2CV Friends 2025 Slovenia 29.7. - 3.8. 2025

AUTOSERVIS

 

2CV CLUB

QR VIZITKA ESHOPU

MODELOVÉ ŘADY 1919-2016

Vyhledávání
 
 

Citroën 2CV Spot (1976)

Mnoho nadšenců považuje model 2CV Spot za první limitovanou sérii, ve skutečnosti je však v Evropě teprve druhou a zdaleka ne první na světě. Ale díky svému atypickému a elegantnímu designu má model 2CV Spot přednosti, které ho odlišují od ostatních, a které se vám pokusíme představit...

 

---

             V dubnu 1976 představila společnost Citroën model 2CV Spot. Citroën byl inovativní, protože se jednalo o limitovanou sérii: bylo vyrobeno pouze 1 800 kusů, ani o jeden více pro Francii. Jednalo se o marketingový tah, který měl za cíl oživit prodej modelu a přimět zákazníky, aby se hrnuli do autosalonů. Citroën však o několik dní předběhla Simca, který se svým modelem 1000 Extra představil první evropskou limitovanou sérii.

 

              Co vlastně přimělo Citroën k uvedení limitované série? Pokud je rozhodujícím faktorem obchodní rozsah takové operace, Citroën ji ve své komunikaci ospravedlňuje oslavou 5 000 000 prodaných kusů modelu 2CV a jeho derivátů.

---

              Model 2CV Spot má specifický a na první pohled rozpoznatelný design, který je dílem mladého designéra Serge Gevina, který mu dal bílo-oranžový nátěr, dvě barvy typické pro danou dobu. Celkový vzhled však zůstává poměrně střízlivý, cílem je dodat tomuto modelu 2CV „prázdninového ducha“, protože původně měl projekt dát vzniknout modelu „2CV Transat“, ale nakonec byl upřednostněn název „Spot“.

 

             Spot má také specifický interiér: sedadla jsou oranžová, dveřní panely pruhované bílou a oranžovou barvou, ale především je vybaven plátnem, které se umisťuje pod kapotu a slouží jako sluneční clona. Jedná se o jediné vybavení, které bylo k tomuto modelu 2CV přidáno, ale také o nejvzácnější v dnešní době.

---

   Základem modelu Spot je však křehký model 2CV4, vybavený malým dvouválcovým motorem o objemu 435 cm3, který nabízí pouze 24 koní a umožňuje maximální rychlost pouze 102 km/h. Tato operace však byla provedena také proto, aby byl model 2CV4 atraktivnější ve srovnání s modelem 2CV6 a jeho mnohem lepšími výkony.

 

                Model 2CV Spot se tedy začal prodávat od 5. dubna 1976. Citroën o tomto voze příliš neinformoval, s výjimkou několika reklamních letáků, které obsahovaly pouze sérii fotografií pořízených v Honfleur. Vůz však zaznamenal velký úspěch, 1 800 francouzských exemplářů se prodalo za pouhých šest dní! V zahraničí byl model Spot nabízen také v Beneluxu, Švýcarsku a Německu, někdy v limitované edici nebo na bázi modelu 2CV6! Mimo Francii se však prodalo pouze 200 kusů.

---

             Zbývá ještě jedna informace, a to cena: model 2CV Spot se prodával za 13 600 franků, zatímco model 2CV4 za 13 352 franků. Vyšší cena, ale za to vzácný vůz, který poznáte na první pohled, oddělená přední sedadla a markýza. Dnes je těžké najít model 2CV Spot, ať už se jedná o repliku nebo zachovalý vzácný model, který si jeho majitelé uchovali... a to nemluvě o vysoké ceně této verze, kterou si všichni pamatují jako první...

 

... a pokud by se někdo chtěl pustit do repliky vozidla,

tak je na trhu set samolepek k zakoupení.

PP

 

 
 
 
 
 
 

Neruda-Servis s.r.o.
Budějovická 111
252 42 Jesenice u Prahy

tel.: ++420 241 932 456
tel.: +420 241 932 475
mobil: +420 603 802 623
e-mail: eshop.nerudaservis@seznam.cz



Vyrobil FT Sun