Přihlásit | Registrace

AKTUALITY - ROZHOVORY - SRAZY - ZAJÍMAVOSTI  | NERUDA SERVIS Shop Jesenice

Nákupní košík
Celkem položek:
Košík
 
2CV SCHEMATA- MANUÁLY

DS SCHEMATA- MANUÁLY

17th INTERNATIONAL CITROËN CAR CLUBS RALLY TORUŃ, POLAND 14-18.08.2024

AUTOSERVIS

 

2CV CLUB

QR VIZITKA ESHOPU

MODELOVÉ ŘADY 1919-2016

Vyhledávání
 
 

Jaké jsou nevýhody výměny jen jedné pneumatiky

Jaké jsou nevýhody výměny jen jedné pneumatiky

Máte defekt a laškujete s myšlenkou, že si koupíte jen jednu novou pneumatiku? Pokud není jako nová, nedělejte to. Pro pár stovek ohrožujete sebe i ostatní a v závěru vlastně ani neušetříte. Vysvětlíme vám proč.

 Proč se musí měnit celý pár

 Vlastnosti pneumatik se s každým sjetým milimetrem ze vzorku postupně zhoršují. To, co výrobce deklaruje u nových pneumatik, se postupně vytrácí. Sjetá pneu se ve srovnání s novou, jinak úplně stejnou gumou, chová diametrálně odlišně. Má horší přilnavost, delší brzdnou dráhu, vyšší hlučnost i valivý odpor. Kvůli tomu má auto horší odezvu na řízení a při každém manévru je cítit menší či větší dysbalance, což může zejména u zimních pneu způsobit špatnou ovladatelnost vozidla, to samé platí i pro letní a celoroční pneumatiky.

 Kdy lze vyměnit jen jednu pneu

 Jestli jste jedním ze „šťastlivců“, kterým se podařilo odrovnat pneumatiku pár dní či týdnů po nákupu nové sady, kdy jste na nich ještě takřka nic nenajezdili. Pak patříte mezi mizivé procento těch, jimž lze s klidným srdcem doporučit nákup a výměnu pouze jedné pneumatiky na nápravě, ale pořiďtě si stejný model, velikost a nejlépe i rok výroby, jako má druhá pneu v páru.

 V jakých případech je potřeba vyměnit obě

 U obutí, na němž už nějaký ten pátek jezdíte, je potřeba vyměnit obě pneu na nápravě. Nová guma v kombinaci s ojetou by způsobila nepředvídatelné chování vozidla. Pokud je v hloubce dezénu rozdíl větší než 3 mm, nákup jen jedné pneu ani nezvažujte. Vystavili byste se opravdu velkému riziku, protože každá pneumatika by kladla při brzdění jiný odpor a hrozilo by přetočení vozidla. A navíc se dostanete do bludného kruhu, kdy jedna pneumatika bude pořád v lepším stavu než ta druhá, což bude svádět k nákupu zase jen jednoho kusu.

Je u defektu na jednom kole vždy nutné měnit obě?

 Ne. Na trhu najdete i pneumatiky, které jsou vybaveny technologií, díky níž dojde k okamžitému zacelení dír až do velikost 5 mm, bez poklesu tlaku a poškození pneu, takže můžete pokračovat v jízdě a defekt si necháte opravit až v pneuservise. 

Roli hraje i stáří

 Německý autoklub ADAC na základě testů zimních pneumatik zjistil, že chování obutí se rapidně mění i vlivem stáří. Nedoporučuje se mít pneumatiky v jednom páru s rozdílem větším než 3 roky. A proto raději sledujte i rok výroby, který najdete ve 12místném DOT kódu na bočnici. Jeho poslední 4 čísla symbolizují týden a rok výroby. 2519 vám říká, že pneumatika byla vyrobena ve 25. týdnu roku 2019. Myslete na svou bezpečnost a šetřete s rozumem tak, abyste nikoho zbytečně neohrožovali.

 
 
 
 
 
 

Neruda-Servis s.r.o.
Budějovická 111
252 42 Jesenice u Prahy

tel.: ++420 241 932 456
tel.: +420 241 932 475
mobil: +420 603 802 623
e-mail: eshop.nerudaservis@seznam.cz



Vyrobil FT Sun