Přihlásit | Registrace

AKTUALITY - ROZHOVORY - SRAZY - ZAJÍMAVOSTI  | NERUDA SERVIS Shop Jesenice

Nákupní košík
Celkem položek:
Košík
 
AUTOBAZAR NERUDA

AUTOSERVIS NERUDA

 

2CV CLUB

SETKÁNÍ STOLETÍ

SVĚTOVÝ SRAZ 2019

Vyhledávání
 
 

Pozvánka na setkání: 100 Let CITROEN a Den Letiště Letňany - sobota 7.9.2019 JIŽ TENTO VÍKEND!

NEJVĚTŠÍ SETKÁNÍ PŘÍZNIVCŮ
ZNAČKY CITROËN V HISTORII

SOBOTA 7. ZÁŘÍ 2019 | 10.00 – 18.00 HODIN
PRAHA 9 | LETIŠTĚ LETŇANY

VSTUP ZDARMA | PŘÍCHOD OD VÝSTAVIŠTĚ PVA | ZASTÁVKA METRA C „LETŇANY“
PARKOVÁNÍ – HLÍDANÉ PARKOVIŠTĚ AŽ PRO 3000 VOZŮ – CENA 150 KČ/DEN

Vážení návštěvníci, přijďte s námi oslavit 100 let značky Citroën a REGISTRUJTE SE na tuto jedinečnou akci pořádanou ve spolupráci se „DNEM LETIŠTĚ LETŇANY”. Za registraci získáte v info stánku Citroën malý dárek. Navíc budete mít možnost zúčastnit se specializovaných workshopů a přednášek. Těšíme se na vás!

 

PŘIJĎTE S NÁMI OSLAVIT 100 LET ZNAČKY CITROËN


MODERÁTOREM AKCE JE DALIBOR GONDÍK, VYSTOUPÍ MAREK EBEN A DALŠÍ ZNÁMÉ OSOBNOSTI,
KTERÉ HRDĚ JEZDÍ VOZY ZNAČKY CITROËN.

PROGRAM SETKÁNÍ

  • EXPOZICE 100 VETERÁNŮ CITROËN - průřez historií značky
  • MUZEUM HISTORIE CITROËN - promítání filmů, workshopy
  • MODEROVANÉ VSTUPY A UKÁZKY TECHNIKY
  • TESTOVACÍ CENTRUM NOVÝCH VOZŮ - testovací jízdy
  • CITROËN FAMILY ADVENTURE - vozy se střešními stany
  • FRANCOUZSKÝ BOULEVARD - speciality, občerstvení
  • BUTIK CITROËN ORIGINS - 100 let Citroën
  • CITROËN FUN ZÓNA - aktivity pro děti i dospělé
  • 2CV CROSS S KACHNAMI - autodráhy, šlapací káry
  • LETECKÁ SHOW - historická a současná letadla
 
 
 
 
 

Pozvánka na sraz: 30.7.- 4.8.2019 23rd 2CV World Meeting Samobor - Croatia - AKTUALIZUJEME!

Blíží se termín 23 celosvětového srazu, neváhejte se zůčastnit!

 

 

CESTOU NA SAMOBOR  26.7. až 31.7. 2019.

Další světový sraz Citroenu 2CV. Tentokrát do Chorvatska.

Nadhodili jsme tady jedenu trasu, přes kopce s  úmyslem jet denně cca 200 km.

https://goo.gl/maps/FcE2zvV1PEtnPQec7

 

Není smyslem naplánovat společnou organizovanou cestu v konvoji na další světový sraz.  Orientační trasa po menších tazích mimo dálnice  se záchytnými autokempy,  kde se můžeme - můžete  večer sejít, vám poskytne určitě více zážitků nežli cesta po dálnici. Trasu není potřeba dodržovat, je to Vaše rozhodnutí. Také jsme nezjišťovali jak je trasa průjezdná , takže s některými nedostatky si musíte poradit sámi.

 

1. den pátek - Z vašeho  domova do Petráškova  dvora

https://www.petraskuv-dvur.cz/cz/caravan-camp-petraskuv-dvur-mapa-a-kontakty/2/

Pro ty co chtějí vypadnout co nejdříve tedy již v pátek 26. 7. a přenocovat ještě v Česku.

Odstartujte z domov do Jč. Jižní Čechy nabíjejí opravdu mnoho zajímavého. My Vám doporučíme večer v Českém Krumlově a první nocleh v zajímavém autokempu   http://www.petraskuv-dvur.cz. Většina kempů na této trase je převážně vodáckých a možná v tomto období i přeplněných. Tento je kousek mimo vodní tok a připadal nám zajímavý, proto jsme ho vybrali. Z Prahy 185 km.

1.den

Příjezd do kempu :

Caravan Camp Petráškův Dvůr - ceník

Dospělí 80,- Kč Dítě 50,- Kč Stan 70,- Kč Pes 60,- Kč Auto 80,- Kč

 Večerní program – možnost večerní procházka Českým Krumlovem

2. den sobota

Celá cesta vede maximálně mimo dálnice a pokud Vás špatně navedeme nebo najedete na dálnici omylem tak zase odbočte na malé silnice. Na dálnici si to neužijete. Vjíždíte do Horních Rakous. Pokud se budete o cestu zajímat a napadne Vás něco zajímavého kolem této cesty napište nám to. Další večer a noc můžete trávit například v tomto autokempu , https://www.camping-pyhrn-priel.at/ , který jsme  vybrali poblíž místa Spital am Pyhrn. Z Prahy 360 km. Etapa cca 180 .

Místo autokempu:

https://www.google.com/maps/place/47%C2%B041'26.9%22N+14%C2%B019'34.0%22E/@47.6908,14.3261,11z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d47.6908!4d14.3261?hl=cs

47°41'26.9"N 14°19'34.0"E

2.den

V ranních hodinách po snídani - odjezd z Petrášova Dvora

 Zajímavosti :

cca 90km od startu - město TRAUN – procházka okolo zámku a řeky Traun

cca 135 km od startu - parkoviště u B140– STEYR-DURCHBRUCH – vyhlídka na přehradu + občerstvení

cca 140 km od startu – město KLAUS AN DER PYHRNBAHN – procházka kolem přehrady

cca 160 km od startu – město WINDISCHGARSTEN – vyhlídka Wurbauerkogel – navrchu parkoviště

cca 165 od startu – konec 2. Etapy – Camping Pyhr-Priel

 Camping PYHR-PRIEL – ceník: Dospělí 7,50 eur, Dítě 5 eur, Stan 5 eur, Auto 2 eura

 

Stránky autokempů v Rakousku

https://www.ecamping.at/kempy-rakousko

 

 3.  den neděle

 Ráno se na této trase přesuneme do Štýrska a pak do Korutan.  Tam u jezera Ossiacher můžete přečkat noc na pondělí. Kempů je tam několik a je těžké vybrat.  Nejideálnější podle fotek bude tento Camping Kalkgruber. Jezero a kemp je kousek před městem Villach. Vzdálenost kempu od Prahy  560 Km. Nedělní etapa je tedy cca 200 Km.

cca 33 km od startu –  Zámek Trautenfels – procházka okolo zámku

https://www.steiermark.com/cs/styrsko/vyletni-cile/zamek-trautenfels_p7788

cca 73 km od startu –  po vystoupání klikatic silnice L704 – parkoviště SÖLK –

 jezero UNTERER KALTENBACHSEE (1800m) – někdo bude chtít vystoupat k jezeru,

někdo se bude kochat okolní krajinou a „kačenky si vydechnou“

cca 74 km od startu -  salátový průsmyk 1 790 m – kaplička - menší zastávka - hlavně veřejné WC!

 cca 100 km od startu – Zámek Obermurau (sídlo Schwarzenbergů) + procházka městem

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1061958448-postrehy-odjinud/413236100061011-styrsko-ocima-marie-woodhamsove/

cca 166 km od staru - FELDKIRCHEN IN KÄRNTEN prohlídka města 

https://desperado.cz/clanek-2457-feldkirchen-in-k-rnten-male-mestecko-pod-alpami.html

cca 174 km od startu – konec  3.etapy -Camping Kalkgruber

Camping KALKGRUBER – ceník

Dospělí 8 eur, stan 9,10 eura, pes 2,0 eura, odpadky 1,0 euro, daň 2,25 eura

4. den pondělí

 25 km Severo - západně od Villachu je jezero u kterého,  na horním konci, leží městečko Seeboden, kde v roce 2001 probíhal Rakouský světový sraz.  Určitě budeme - budete improvizovat tak, aby cesty byly co nejzajímavější. Před vstupem do Slovinska to můžete říznout i přes kousek Itálie.

večer se můžeme sejít v kempu Danica Bohinj

https://tdbohinj.si/kamp-danica/#kampiraj-v-bohinju

 nebo někde v tomto místě kdyby tam bylo plno

 http://www.camp-bohinj.si/sl/domov/

https://www.dokempu.cz/bohinjska-bistrica/kemp-camp-danica-bohinj-101532/

toto je taky zajímavý camp

http://www.kmetijajelincic.si/kamp-jelinc-2-2/

V ranních hodinách po snídani – odjezd z Kalkgruberu

Zajímavosti : cca 17 km od startu – město VILLACH

cca 32 km od startu – parkoviště u silnice B109 – odtud cca 500m Bunkermuseum Wurzenpass.

 cca 34 km – přejezd do Slovinska

cca 40 km od startu – KRANJSKA GORA – odbočka vpravo na silnici 206 – zastávka u horských jezer JASNA (cca 2 km zajížďka)

cca 75 km od startu – jezero BLED – určitě zastávka – to se musí, to je vyhlášené!

cca 95 km od startu – konec  4.etapy -  Camping Danica

Camping DANICA– ceník: Dospělí 18 eur, děti 12 eur, parcela 9,60 -12 eur, pes 5 eur, auto 10 eur.

 5. den úterý

 Ti co mají zaplacené předplatné na světový sraz mají vstup do kempu povolen již v pondělí. Proto asi využijete dálniční tah. Kdo ale nechce jet tak rychle doporučoval bych jinou trasu. a to z kempu Bohinj nebo z jiného v této oblasti projet nad Lubljanou

1. varianta cesta poznávací

https://www.google.cz/maps/dir/Ob%C4%8Dina+Bohinj,+Slovinsko/Samobor,+Chorvatsko/@46.1159341,14.2584005,12z/data=!4m49!4m48!1m40!1m1!1s0x477a8d690162778d:0x400f81c823fec60!2m2!1d13.9427195!2d46.3005652!3m4!1m2!1d14.0307198!2d46.2291863!3s0x477aec87de7c5861:0x4f4457d940faad6c!3m4!1m2!1d14.3557175!2d46.09705!3s0x477ace4420d17095:0x6295148e2881711b!3m4!1m2!1d14.6307754!2d46.0377257!3s0x47652fd6063de62d:0x20f5db7cd432c99b!3m4!1m2!1d14.9143155!2d46.0343584!3s0x476517b682a0ba31:0xa4b7a81da0359a8d!3m4!1m2!1d15.1086528!2d45.9611808!3s0x476505762417dd8b:0x75a392870da21f4e!3m4!1m2!1d15.4228985!2d45.8518687!3s0x4765b2005ace2bb1:0x9c53b231e1d22fb3!3m4!1m2!1d15.5387671!2d45.8868838!3s0x4765b0ce28ebc621:0xb5dad2669f902171!1m5!1m1!1s0x4765cade0a424095:0x400ad50862bb750!2m2!1d15.7110481!2d45.8010928!3e0?hl=cs

 

2. varianta  cesta poznávací kolem řeky

https://www.google.cz/maps/dir/Ob%C4%8Dina+Bohinj,+Slovinsko/Samobor,+Chorvatsko/@46.0940345,15.0816885,12z/data=!4m59!4m58!1m50!1m1!1s0x477a8d690162778d:0x400f81c823fec60!2m2!1d13.9427195!2d46.3005652!3m4!1m2!1d14.0307198!2d46.2291863!3s0x477aec87de7c5861:0x4f4457d940faad6c!3m4!1m2!1d14.3557175!2d46.09705!3s0x477ace4420d17095:0x6295148e2881711b!3m4!1m2!1d14.6524952!2d46.0758868!3s0x476530f8570bc91b:0xf623dadba6e31737!3m4!1m2!1d14.9914138!2d46.1190749!3s0x476514e4ff708b6b:0x45a00a2e94e38955!3m4!1m2!1d15.1562435!2d46.0924705!3s0x47650d0c4de5be41:0xc6365637ddcb1cd2!3m4!1m2!1d15.2836332!2d46.0156696!3s0x476509ef1cc400fb:0x7193f4b1d995962c!3m4!1m2!1d15.3831782!2d45.988484!3s0x4765a69c70064f85:0xd08c304fa533b8a6!3m4!1m2!1d15.579941!2d45.9304266!3s0x4765b98ce474eda7:0x7143c295a439a28c!3m4!1m2!1d15.6253025!2d45.8802782!3s0x4765b7bfbc7640af:0xb57e47f9265a451c!1m5!1m1!1s0x4765cade0a424095:0x400ad50862bb750!2m2!1d15.7110481!2d45.8010928!3e0?hl=cs

 

V ranních hodinách po snídani – odjezd z kempu Danica

cca 6 km mimo plánovanou trasu k BOHINJSKÉMU JEZERU – procházka ( cca 5 km zajížďka)

cca 88 km od startu – Turistická farma „ŠENKOVA DOMAČIJA“ – plánované přenocování.

Prohlídka okolí  jezera a krásné krajiny a třeba i trochu více odpočinku.

cca 87 km od startu – konec  5.etapy -  Turistická farma „Šenkova domačija“

Ceník: ???

 kdo je nedočkavý může vyrazit již tento den směr Samobor, úterý je oficiální otevření vstupu.

Kdo nechce nic uspěchat a pojede k bráně srazu až ve středu dopoledne  může přespat ještě ve Slovinsku  někde v okolí KRŠKO na východě už blízko hranic s Chorvatskem. V této oblasti je ale velmi málo kempů nebo spíš žádné. Možná by šlo přespat jinak.

6. den

V ranních hodinách po snídani – odjezd z farmy

cca 4 km od startu – přejezd  SEEBERG opět do Rakouska  - po stoupání  určitě zastávka.

cca 18 km od startu – přejezd opět do Slovinska a sjezd do Logarské doliny – pomalu s kocháním okolí.

cca 167 km od startu – přejezd do Chorvatska.

cca 172 km od startu – Samobor – Světový sraz 2CV – náš cíl !!!.

Vše pouze informativní , pouze pro představu – nedá se z webu zjistit úplně!

 

 

 
 
 
 
 

Pozvánka na sraz: 14. - 16. 6. 2019 2. národní sraz 2CV

Druhý národní sraz 2CV v ČR!

 
 
 
 
 

LEGENDY 2019 - Ohlédnutí za akcí

Letošní LEGENDY se nesly v duchu oslavy 100 LET CITROËNU. Naše expozice čítala okolo 17 automobilů,

které úspěšně nastiňovaly celý průřez produkce v minulém století.

Moderních Citroënů bylo 6.

Počasí nám přálo, návštěvnost byla vysoká.

Akce se vydařila.  ZDE JE FOTOGALERIE!

 
 
 
 
 

AKCE! Ke každému nákupu dárek zdarma!

Ke každému nákupu, který u nás uskutečníte, vám nyní přidáme dárek zdarma.

Dárek se odvíjí od ceny nákupu.

Při nákupu do 3000,- dostanete magnetku.

Při nákupu nad 3000,- dostanete model HY.

Při nákupu nad 5000,- dostanete triko.

Velikost trika prosím uveďte do poznámky.

Akce je od 22.5.2019

 

Váš eshop.neruda-servis.cz

 
 
 
 
 

LEGENDY 2019 již 17.5.!

Již šestý ročník automobilové slavnosti je za dveřmi. Tentokrát nově na Výstavišti v Holešovicích.

Naše Citroen kluby se spojily aby vytvořily důstojnou expozici oslavující 100 let Citroenu.

Nenechte si ujít účast!

Podrobnosti ZDE.

 
 
 
 
 

Jak správně hustit pneumatiky?

Správné huštění pneumatik je pro komfort a bezpečnost jízdy velmi zásadní.

Kontrolu tlaku pneumatik doporučujeme provádět v pravidelných intervalech, nejdéle však 1x měsíčně.

Tlak se také mění v závislosti na počasí, obecně se dá říci, že v chladném počasí klesá a v horku stoupá.

Také před každou delší jízdou, např. dovolenou, si rozhodně zkontrolujte správný tlak.

V žádném případě nesmí docházet k přehušťování, na to si dávejte pozor.

Při přehuštění trpí zavěšení kol, ložiska a celkově celá karoserie.

Na obrázkách jsou vyobrazeny správné tlaky pro nejrozšířenější rozměry používané na našich Citroenech 2CV.

A to v rozměrech 125 x 15X a 135 x 15X.

 

 
 
 
 
 

TEORIE PŘEDNÍHO NÁHONU PODLE KONSTRUKTÉRA 2CV ANDRÉ LEFÉBVRA

Dnes je pohon předních kol běžný, ale v roce 1937 to bylo něco zcela neobvyklého. Francouzská značka se stala průkopníkem této koncepce přesto, že sériový 2CV debutoval až roku 1948.

 

Argumenty jsou jednoduché – stabilita a bezpečnost. Lefèbvre pohon předních kol zhodnotil následovně. Když zatáčí auto s pohonem předních kol, hnací síla vozu působí ve směru zatáčení a sleduje správnou dráhu pohybu během jízdy zatáčkou. U vozidla s pohonem zadních kol působí hnací síla spíše v původním směru jízdy na přední a zadní nápravu auta, místo aby sledovala oblouk zatáčky. Hnací síla předávaná koly zadní nápravy tedy působí šikmo k požadovanému směru jízdy a je následována přední, řídicí nápravou. Z toho plyne, že při stejné rychlosti vozidel a při stejné přilnavosti pneumatik je auto s

Lefebvre

 

předním pohonem schopno překonat větší odstředivé síly bez ztráty adheze pneumatik a směrové stability. Vůz s pohonem přední nápravy může projíždět zatáčkami větší rychlostí, bez rizika smyku nebo ztráty adheze na kluzčím povrchu. Aby nebyla situace tak jednoduchá, jsou odstředivé síly ovlivňovány faktory, jako je sklon vozovky nebo působení příčného větru. Každé auto má proto tendenci se v zatáčce odchylovat, aniž by ztratilo styk s vozovkou a došlo ke smyku. Řidič, aby působil proti tomuto vychylování a aby udržoval zvolenou stopu, musí tyto odchylky soustavně vyrovnávat pootáčením volantu. Kromě toho efekt vybočování automobilu působí nejvíce na hnací kola. Vozidlo s pohonem zadní nápravy může při prudkém přidání plynu ztratit kontakt s vozovkou (proklouznout) dříve, než přední nebo řídicí náprava. Řidiči nezbývá nic jiného, než korigovat smyk ostrým nebo nebezpečným otočením volantu z jedné krajní polohy do druhé. To ovšem vyžaduje zkušeného a schopného člověka. Řidič u automobilu s pohonem předních kol může upravovat míru hnací síly snadněji a je schopen ji jemněji dávkovat stálým a mírným pootáčením volantu, technikou, jež vyžaduje mnohem menší zkušenost a zručnost. Auta s pohonem předních kol se snadněji řídí a proto jsou bezpečnější. Pařížský autosalón roku 1948 proti sobě postavil tváří v tvař lidová auta protichůdných koncepcí. Renault 4CV (u nás zvaný Želva), představený zde roku 1947, měl v duchu vzoru (= VW Brouk) motor vzadu a pohon zadních kol, u 2CV to bylo opačně. Dr. Ferdinand Porsche, konstruktér Brouka, razil teorii, že optimálního přenosu hnací síly na vozovku se dosáhne tehdy, když se hmotnost motoru a převodovky soustředí v zadní partii auta až za osou zadní nápravy. Francouzští motoristé tak měli k dispozici ve stejnou dobu dva nové vozy naprosto odlišných koncepcí. Svými nákupy vlastně volili další vývoj pohonu lidového auta. Brzy se ukázalo, že se 4CV chová úplně jinak než 2CV. Renault byl hlavně za mokra a na kluzké vozovce velmi náchylný ke smyku. Výroba 4CV se udržela 14 let. Skončila roku 1961 na počtu o málo přesahujícím milion kusů, zatímco 2CV vyráběli dlouhých 42 let. Renault 4CV byl roku 1962 nahrazen úplně novým R4 s motorem vpředu a pohonem předních kol. R4 byl pro 2CV zdatným soupeřem, nejúspěšnějším a nejvíce prodávaným typem značky Renault. Boulangerovo řešení tak prokázalo plnou oprávněnost.

               

nahon

 
 
 
 
 

Chystáte se se svojí 2CV na Technickou kontrolu?

Chystáte se se svojí  2CV na Technickou kontrolu?

Tady jsou přehledně identifikátory, které po vás technik STK bude požadovat.

Samozřejmostí je si před návštěvou STK zkontrolovat podle svého velkého

Technického průkazu ( TP), všechny čísla, aby souhlasila na vašem vozidle

Pokračování na tema STK naleznete ZDE

.

 
 
 
 
 

Jak připravit svojí 2CV na STK

Jak připravit svojí 2CV na STK.

Minule jsme si ukázali identifikátory, které jsou technikem požadovány a musí být v pořádku.

Viz náš článek v Aktualitách: Chystáte se se svojí 2CV na Technickou kontrolu?

Ještě předtím než vyrazíte na Technickou kontrolu, tak je nutné učinit pár kroků, které jsou nezbytné.

  1. Vozidlo nesmí být abnormálně znečištěno vně ani uvnitř a nesmí uvnitř zapáchat.
  2. Dofoukat pneumatiky na předepsaný tlak
  3. Kola, sundat poklice, pokud jsou celoráfkové.
  4. Zkontrolovat platnost lékárničky a povinou výbavu. Rezervní kolo, hever, klíč na kola, trojúhelník a tažné lano, sadu náhradních žárovek.
  5.  Nádrž musí být dotankována
  6. Pravé zrcátko, kdo ho nemá je třeba domontovat.
  7. Musí být zadní mlhovka.
  8. Kdo má namontován přídavný kufr ( baťoh ), musí se odmontovat, na STK nesmí být z důvodů, že zakrývá při focení SPZ
  9. SPZ, nesmí být zdvojená, např. PEPA, Kachna1, atd.
  10. Přední okno, nesmí být nalepeny žádné samolepky a zevnitř nesmí viset žádní plyšáci, přívěšky atd.
  11. Zkontrolovat funkci veškerého osvětlení a klakson.
  12. Zkontrolovat funkci bezpečnostních pásů, pokud jsou samonavíjecí, jejich bezproblémový chod.
  13. Zkontrolovat funkčnost výfuku, pokud je výfuk, tlumič výfuku nebo jeho části poškozené, děravé, zrezlé, nedají se změřit emise a technik vás vyhodí.

 

Tak se do toho pěkně pusťte, ať to máte za sebou.

                                

 
 
 
 
 

Novinky k 23. světovému srazu v Chorvatsku 2019

 

Novinky k 23. světovému srazu v Chorvatsku 2019

 

27. 03. 2019

 

Aktivity chorvatského klubu 2CV Citroёn pro oslavy 100. výročí značky Citroёn:

Centrální oslava 100. výročí značky Citroёn bude na 23. světovém setkání v Samoboru, od 30. července do 4. srpna 2019. Součástí setkání bude i Citroёn Museum, které bude zaměřeno na prezentaci modelů vyrobených v rámci produkce na území bývalé Jugoslávie - ve slovinském Koperu a v továrnách - Tomos a Cimos.

Tam bude více než 20 modelů vystavovné chronologicky. Pomoc a podpora při realizaci tohoto muzea máme také na straně Citroёn Club Slovinsko a jeho členů.

Kromě toho bude silná scéna Citroёnu, která existovala v bývalé Jugoslávii (prostřednictvím aktivit klubu YU AS 1964 - 1991), prezentována prostřednictvím filmů, fotografií, časopisů, upomínkových předmětů, cen atd. živých účastníků) o 1. světovém setkání Citroёn, které se konalo v chorvatském Poreči v roce 1973, na kterém se zúčastnilo 800 Citroёnů z celého světa, a toto setkání je považováno za předchůdce dnešního ICCCR.

Spolupráce byla nabídnuta také distributorům vozů Citroёn Croatian Emil Fray group, aby vystavili nejnovější modely a připojili se k oslavě Central celebration, ale nedostali jsme do dneška žádnou zpětnou vazbu o přijetí této nabídky.

Kromě toho po 23. světovém setkání 2cv organizujeme dvě 2cv Raidy po celém Chorvatsku po dobu 5 dnů, na kterých se budou moci zúčastnit všechna vozidla Citroёn vyrobená v letech 1948 až 1990.

Dokončení Raidů 2cv je naplánováno na 9. srpna 2019 parkováním všech účastníků v centru Splitu (Adriatic Raid) a Osijku (Continental Raid).

Chorvatský klub 2CV Citroёn oslaví také 30. výročí modelu AMI 8 30. a 31. března 2019 v malém městečku Sunja u Sisaku.

V Bašce Oštarije v blízkosti Jaderského moře pořádáme také výroční setkání od 31. května do 2. června, kde se kromě série A shromáždí i další modely značky Citroёn.

Uvidíme se v CHORVATSKU!

 ORIGINÁLNÍ TEXT JE ZDE!

 
 
 
 
 

Srazy v ČR a zahraničí pro rok 2019 - Vyberte si ten svůj!

Poskytujeme vám ucelený přehled srazů které se uskuteční tento rok.

 

 

 
 
 
 
 

Školení techniky 2CV - 5. letošní kurz - 23. 3. 2019

Opět zdravím majitele ĆVéček, kteří se chtějí zúčastnit, pro letošní zimu, závěrečné lekce.

V sobotu 23.3. 2019 v 9.00 hodin a končí cca v 13.00 hod.

Hlavní téma:

Seřízení motoru – předstih a odstředivý regulátor

Nastavení čepů řízení a jejich kontrola.

Znovu detailně karburátor, jak vyladit a co vylepšit.

 Účast potvrďte vždy emailem.

 Buďte alespoň trochu připraveni a usnadníte si cestování s Vaším 2CV. 

 Za 2CV Team Tomáš Neruda

Dotazy ke kurzu 603 802 623

 
 
 
 
 

Doporučujeme: přepínač světel se vypaluje

Denní svícení, příliš dlouho sepnutý spínač světel a silnější žárovky, způsobují vyhřívání kontaktů uvnitř přepínače a jeho destrukci a nefunkčnost.

Nedavno jsem při jízdě do práce ucítil lehký smrad elektriky a hned jsem začal hledat co se děje. po chvilce hledání sáhnu na přepínač a on horký. ruku jsem na něm ještě udržel.

Doporučujeme jednoduchou úpravu. Přidat dopředu na rampu světel jedno silové relé, natáhnout jeden silový kabel a ulehčit tak přepínači při zapnutých klopených světlech.

 

2CV světlo

 
 
 
 
 

Katalog Rétromobile

KATALOG RÉTROMOBILE

U příležitosti stého výročí založení vydává Citroën speciální sběratelský katalog s vybranými 30 vozy zastupujícími 100 let historie značky.
Výborná příležitost, jak si udělat nádhernou cestu v čase! Užijte si čtení…
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 

Vývoj loga s dvojitým šípem

Traduje se, že André Citroën osobně nakreslil symbol dvojitého šípu odvozeného ze vzoru šípovitého spirálovitého ozubení stromečkového tvaru „kostí páteře ze slanečka.“ Stal se navždy logem značky Citroën.

Ozubené kolo Citroen

 První provedení mělo modré čáry ohraničené žlutě a obkroužené oválem. Roku 1919 přesměrovala společnost hlavní aktivity na výrobu automobilů, které vozily stejné logo. Počátkem třicátých let se objevily nové čtyř a šestiválcové motory (v modelech 8CV, 10CV a 15CV se samonosnými karosériemi), jejichž jednou z charakteristik bylo plovoucí uložení motoru, (licence Chrysler), nepřenášející vibrace pohonné jednotky do karosérie. Tuto skutečnost reflektoval i dvojitý šíp doplněný o plující labuť. Stejné logo se objevilo také na prospektech Citroënů 1,4 litru z německé filiálky v Kolíně nad Rýnem. V lednu 1933 se ponejprv vyskytl dvojitý šíp v podobě pásků přes masky chladičů, posledních modelů typové řady Rosalie. Designér neortodoxních typů DS / ID, Flaminio Bertoni, musel redukovat logo na pouhý pár zmenšených šípů, neboť přídě automobilů neměly klasické masky chladiče. Klasický ohraničující ovál se postupně vytrácel. Původní modro-žluté schéma bylo změněno na červeno-bílo-černé až roku 1985. Poslední významná obměna loga se odehrála roku 2009. Plastická podoba designu dvojitého šípu vyjadřuje technologický pokrok a lépe se hodí k složitě tvarovaným karosériím moderních automobilů.

Loga Citroen

 
 
 
 
 

Školení techniky 2CV - 2. letošní kurz - 16. 2. 2019

Dne 16.2. 2019  od 9:00 do cca 13:00 budeme pokračovat 2. letošní lekcí školení techniky 2CV. Cena podle počtu účastníků. /cca 200,- Kč/

Je nutné se předem zaregistrovat e-mailem. Připravte si dotazy a témata.

 
 
 
 
 

Přidávat do benzinu pro vozidla Citroen 2CV aditiva nebo ne?

Přidávat do benzinu pro vozidla Citroen 2CV aditiva nebo ne? 

Je jisté, že motory, které mají kód A06/644 a 664 jsou postaveny výhradně pro benzin bez olova.

Takže u těchto motorů náhradu olova nepoužívejte. Je to zcela zbytečné.

U motorů starších je to diskutabilní, ale motor s typovým číslem A06/635,

který byl postaven na benzin olovnatý, je ve skutečnosti konstrukčně stejný

jako motory na bezolovnaté benziny a je dostatečně vyzkoušeno, že tento motor na bezolovnatý benzín funguje i bez aditiva. 

Pak zbývají ty ostatní, staré typy motorů, kterých je poměrně málo a jsou i málo používané.

Není tedy důvod tam trochu olova pro klid duše přidat.

 
 
 
 
 

SETKÁNÍ STOLETÍ - 19.–21. července 2019 La Ferté-Vidame

 TISKOVÁ ZPRÁVA

Toucy, 14. srpna 2018

 SETKÁNÍ STOLETÍ

 

-          Značka Citroën se zrodila dne 4. června 1919, kdy oficiálně představila vůz Type A. V roce 2019 společnost Automobiles Citroën oficiálně oslaví 100. výročí značky, a to různými akcemi v průběhu celého roku. Bude to také příležitost shromáždit zákazníky, sběratele a nadšence v rámci speciální akce: SETKÁNÍ STOLETÍ.

-          Tuto akci organizuje sdružení „Amicale Citroën & DS France*“ v partnerství s asociací „Aventure Peugeot Citroën DS**“ a s aktivní podporou společnosti Automobiles Citroën. Všichni fanoušci značky Citroën se tak sejdou v určené chvíli na jediném místě.

-          Setkání století proběhne v La Ferté-Vidame v departementu Eure-et-Loir, což je pro značku Citroën historické místo, jehož poloha jihozápadně od Paříže je navíc pro řadu francouzských i zahraničních účastníků velmi výhodná z hlediska logistiky.

-          Termín konání Setkání století, který je třeba si zapsat do diáře, je 19.–21. července 2019.

-          Podmínky účasti a registrace na Setkání století jsou již nyní zveřejněny na stránce http://www.citroencc.com, cílem je shromáždit co největší počet vozů Citroën jakéhokoliv typu a stáří.

 

Setkání století“ je oficiální součástí programu oslav Citroën 2019. „Setkání musí odpovídat ambicím, které by pro oslavu 100 let své značky býval měl André Citroën,“ uvedl Alain Thuret, předseda sdružení Amicale Citroën a DS France. Tisíce či dokonce milióny fanoušků značky Citroën byly vždy nadšené ze zaujetí značky pro inovace a kreativní technologii a obdivovaly pokrok značky Citroën v odvětví automobilového mobility. Značka toto setkání století, na němž se budou moci všichni potkat, plně podporuje, a to právě proto, aby jim poděkovala za jejich nadšení.

 

Pro realizaci akce bylo zvoleno sdružení „Amicale Citroën & DS France“, které vytvořilo pro tuto příležitost orgán „Célébration Centenaire Citroën“, jenž je pověřený přípravou akce za aktivní podpory asociace „Aventure Peugeot Citroën DS“. Jeho práce zahrnuje program, organizaci, financování, komunikaci a realizaci.

 

Projekt byl inicializován 9. června 2015, kdy ho sdružení „Amicale Citroën & DS France“ schválilo, a v únoru 2016 oficiálně vznikl výbor „Commission 100 ans“. Reklama byla poprvé vysílána 13. srpna 2016 v rámci 16. setkání ICCCR *** pod heslem „Zapište si do kalendáře“. Ve Francii tuto akci propaguje „Amicale Citroën & DS France“, které sdružuje padesátku klubů fanoušků značky Citroën a více než 10 000 francouzských sběratelů, na mezinárodní úrovni zajišťuje propagaci asociace „Amicale Citroën Internationale“, která má ve svých řadách více než tisíc zahraničních klubů věnovaných značce Citroën a 70 000 sběratelů po celém světě.

 

La Ferté-Vidame: do této nenápadné obce v departementu Eure-et-Loir se Citroën v roce 1938 rozhodl umístit centrum pro vývoj a testování svých vozidel. Podnik v La Ferté-Vidame leží na ideálním místě v Evropě a znamená mnoho výhod z hlediska prostoru, pro sběratele a milovníky značky Citroën navíc nabízí i celou řadu historických konotací. Mezi obcí La Ferte-Vidame, testovacím centrem PSA, které leží v blízkosti místa konání akce, a departementem Eure-et-Loir vznikla navíc nejrůznější partnerství.

 

Výrobce a Amicale Citroën & DS France si rychle zamluvili termín 19.– 21. července 2019. Toto období uprostřed léta 2019 je příznivé pro dovolenou a rodinné cestování, díky čemuž se budou moci účastníci s vozem Citroën zaregistrovat v hojném počtu nebo budou moci strávit den s rodinou nebo přáteli v nádherném venkovském prostředí a prožít nezapomenutelný okamžik historie značky s dvojitými šípy ve znaku a dostat se na velkou rodinnou fotografii.

 

Podmínky registrace jsou nyní na internetu, na stránkách věnovaných akci „Setkání století“ http://citroencc.com/ ve francouzštině nebo http://citroencenturycelebration.com/ v angličtině.

 

I když jde velikostí o výjimečnou událost, bude to rovněž akce rodinného a zábavného charakteru, takže registrační poplatky zůstávají skromné: 100 EUR za vozidlo a 2 osoby na palubě po dobu tří dnů; sazby jsou platné pro všechny registrace do 12. listopadu 2018. Podrobné informace o dostupných možnostech lze také vyhledat na uvedené webové stránce, která obsahuje veškeré užitečné informace včetně nabídky ubytování v okolí, kempu, který bude zřízen speciálně pro tuto akci, dále program nebo seznam prodejců.

 

Stránka http://citroencc.com/ je koncipována jako „Responsive Design“ a zahrnuje elektronický prodej vstupenek. Je dvojjazyčná (francouzština – angličtina) pro společnou část a čtyřjazyčná pro registraci (F, GB, D a NL).

 

Fanoušci a sběratelé Citroën se tedy setkají 19.–21. července 2019 v zámeckém parku La Ferte Vidame!

 

(*) Amicale Citroën & DS France

(**) Aventure Peugeot Citroën DS je asociace, jejímž cílem je zachovat, rozvíjet, spravovat a propagovat dědictví značek skupiny PSA ve Francii a ve světě.

(***) ICCCR: International Citroën Car Club Rallye, mezinárodní setkání sběratelů vozů Citroën, které se koná průměrně jednou za 4 roky.

Otázky / Odpovědi

 

Kolik na této akci očekáváte účastníků?

Podle již realizovaných velkých akcí klubů značky Citroën, jako je ICCCR, „National 2CV“ či „World 2CV“, očekáváme účast asi 7 000 až 10 000 vozů Citroën všech typů a stáří, tedy 12 000 až 15 000 registrovaných účastníků, k nimž je nutné připočíst denní návštěvníky, kteří si přijdou tento historický okamžik prožít s rodinou nebo přáteli, což představuje zhruba 3 000 lidí denně.

 

Je tato akce určena jen pro Francii?

V žádném případě, je mezinárodní. Na základě již realizovaných velkých akcí klubů značky Citroën, jako je ICCCR, odhadujeme následující rozložení účastníků: 35 % Francouzů, 60 % Evropanů a 5 % účastníků z ostatních zemí světa.

 

Přijali jste potřebné kroky ke zvládnutí takového množství lidí a aut?

Na toto se zaměřujeme právě před akcí, začali jsme již v roce 2016. Ze zkušeností víme, že můžeme počítat s dobrovolníky z řad členů klubů, kteří se chtějí zapojit do projektu. V nejexponovanější době, tedy v průběhu tří dnů akce budeme mít k dispozici přibližně 450 dobrovolníků na místě, kteří budou zajišťovat zejména hladký příjezd účastníků a vozidel, parkování, zábavu a každodenní program.

 

Jaká jste přijali bezpečnostní opatření?

Bezpečnost lidí a majetku je pro nás prioritou a už na tom pracujeme. Samozřejmě dodržujeme veškeré povinnosti z hlediska bezpečnosti uložené zákonem a předpisy: mimo jiné bezpečnostní stan s lékaři odpovídající rozměrům akce, heliport, provoz vozů na místě, rychlá evakuace v případě potřeby. To vše se děje v součinnosti s našimi partnery (PSA Peugeot-Citroen, departement Eure-et-Loir, prefektura, obec La Ferté Vidame, policie). Místo konání akce bude zásobováno vodou, vybaveno požárními hydranty, záchytným parkovištěm s více vjezdy a výjezdy, z něhož bude možné během 30 minut evakuovat 5 000 vozů.

 

Jste si jisti, že máte dostatek hotelů nebo ubytovacích možností pro tolik lidí?

Akce se koná v regionu, kam přijíždí pravidelně mnoho turistů. Nedaleko od obce La Ferté Vidame fungují velkokapacitní zařízení (zábavní parky s ubytováním, rekreační středisko atd.). Zřídíme rovněž kemp s kapacitou 2500 míst, protože ze zkušenosti víme, že řada sběratelů vozů Citroën je také fanoušky kempování nebo spaní pod širákem, což je rovněž spojeno s historií jednoho z našich nejoblíbenějších modelů, vozu 2CV, který je symbolem jednoduchého způsobu života. V současné době má kemp 2 500 míst, ale v případě vyšší poptávky můžeme počet míst zvýšit. Všechna potřebná sanitární zařízení (sprchy, WC, přístup pro osoby se sníženou pohyblivostí) jsou připravena v dostatečném počtu. V regionu je rovněž mnoho možností ubytování u místních obyvatel či řada půvabných ubytovacích míst, která čekají na objevení.

 

 

Nejsou tři dny pro setkání málo?

Je to současně málo i hodně. Málo z hlediska nutné organizace před akcí, dlouho vzhledem k tomu, že většina klubových setkání se odehrává během 2 dnů. Nezapomínejme, že se setkání koná uprostřed léta, pro někoho to může to být začátek dovolené, pro jiného návrat. Každý si může podle potřeby a možností naplánovat letní cestování ve svém voze Citroën před nebo po Setkání století.

 

Dokáže zámecký park La Ferte-Vidame pojmout tolik vozidel?

Zámek Château de La Ferté-Vidame má souvislou plochu 60 ha s možným rozšířením o 20 ha. 35 ha bude vyhrazeno pro festival jeho program. Podle první studie lokality se odhaduje kapacita pozemku na 6 500 vozidel a v závislosti na počtu registrovaných vozidel budeme schopni zabrat další pozemek a kapacitu vozů navýšit.

 

Budou mít majitelé vozů možnost vyzkoušet si testovací trať PSA-La Ferté-Vidame?

Po dohodě s PSA Peugeot-Citroen budou moci sběratelé vozů Citroën vyzkoušet si část zkušebního okruhu testovacího centra PSA v délce přibližně 14 km, který bude k tomu speciálně upraven. Budou zde moci potkat veterány, ale také prototypy závodních vozů, autobusy nebo nákladní vozy Citroën. Je třeba poznamenat, že sběratelé za volantem svého veterána Citroën musí jet po zkušebním okruhu PSA-La-Ferté-Vidame pomalu.

 

Bude akce přínosná pro místní ekonomiku a cestovní ruch?

Na „Setkání století“ se během 3 dnů sejde 12 000 účastníků a 15 000 návštěvníků. Toto mezinárodní setkání bude mít velký vliv na obchodní a turistickou činnost celého kraje. Účastníci využijí své přítomnosti v regionu k tomu, aby zde strávili několik dní dovolené. Polovina účastníků bude kempovat přímo v parku, druhá polovina si zarezervuje hotely, penziony a hostinské pokoje u soukromníků. Lze předvídat velké ekonomické přínosy, účastníci využijí služeb restaurací, hotelů a penzionů, obchodů, čerpacích stanic, turistických míst, která tak mít z celého projektu prospěch. Do zajišťování služeb pro návštěvníky se zapojí rovněž pracovníci v oblasti cestovního ruchu, Úřad cestovního ruchu v oblasti Forêts du Perche, Rada departementu Eure-et-Loir, Společenství obcí oblasti Forêts du Perche.  Kromě toho si akce vyžádá mediální pokrytí: bude o ní informovat televize, rozhlas a tisk, takže půjde o propagaci cestovního ruchu celého regionu.

 

Jaké má sdružení Amicale Citroën & DS France zkušenosti s organizací akce takového rozsahu?

Amicale Citroën & DS France sdružuje naprostou většinu francouzských klubů značky Citroën, které již samy měly příležitost uspořádat několik významných akcí, jako jsou:

-          dvě akce (International Citroën Car Club Rallye) v roce 1978 v Chartres s 800 vozy a v roce 1995 v Clermont-Ferrand s 5000 vozy;

-          každoroční francouzská a světová setkání majitelů vozů 2 CV, které se účastní až 7 000 dvouválcových vozů Citroën a organizuje je sdružení Association des 2CV Clubs de France (A2CF) s více než 20letou tradicí; na základě těchto zkušeností a profesionality je sdružení A2CF prvotřídním dobrovolným organizátorem.

 

Sdružení Amicale Citroën & DS France vytvořilo pro tuto příležitost speciální orgán pověřený přípravou celého Setkání století. Dostal jméno „Célébration Centenaire Citroën“, jeho členy jsou kluby využívající zkušenosti získané při různých setkáních majitelů automobilů. Sdružení Amicale Citroën & DS France dalo za účelem organizace Setkání století dohromady všechny své zkušenosti. Kromě toho mu pomůže eventový profesionální odborník, jenž zajistí dodržování veškerých povinností uložených zákonem a předpisy pro organizaci hromadných akcí.

 

Jak zajistíte stravování?

Na „Setkání století“ se v průběhu 3 dnů sejde 12 000 účastníků a 15 000 návštěvníků. Na místě bude fungovat mnoho poskytovatelů stravování, ať už půjde o tradiční jídla v restauracích, stánky rychlého občerstvení či velmi oblíbené Food tracky. V sobotu večer se navíc bude konat slavnostní večeře (s povinnou předchozí registrací, viz web http://citroencc.com/). Nemluvě o všech místních restauracích, které se nacházejí v blízkosti zámeckého parku a které budou také hrát svou roli.

 

Jaká budou na místě sanitární zařízení?

Sanitární místa budou pro pohodlí našich účastníků a návštěvníků instalována v dostatečném počtu a rozložené po celém areálu. Jedná se o dočasná zařízení speciálně určená pro tento typ akcí. Po jejich odvozu nezůstane v místě žádný odpad.

 

Počítáte s prostorem pro opravu vozů v případě poruchy?

Pro běžné zásahy (výměna pneumatik a drobné opravy, které nevyžadují speciální nástroje) bude zřízen prostor pro opravy. V případě náročnějších zásahů se spojíme se sítí certifikovaných místních servisů Citroën nebo s místními opraváři. Společně s místními partnery dodržíme právní předpisy týkající se recyklace odpadu. Po likvidaci servisního prostoru nezůstane v areálu žádný odpad související s těmito zařízeními.

 

Říkáte, že budete během akce využívat dobrovolníky, můžete nám k tomu říct více?

Toto Setkání stoletíorganizují kluby pro kluby. Bez klubů by se tato akce prostě nekonala. Společně s téměř 450 dobrovolníky, kteří budou přímo v místě konání zajišťovat bezproblémový příjezd očekávaných několika tisíc vozů Citroën a 15 000 návštěvníků, apelujeme na ochotu dalších, kteří by nám chtěli pomoci tuto akci zvládnout. Ze zkušenosti víme, že můžeme počítat s členy jednotlivých klubů značky. Tyto týmy dobrovolníků řídí vedoucí jednotlivých výborů. Do přípravy akce se již zapojilo téměř 70 dobrovolníků, vedených koordinačním centrem jednotlivých výborů, což je orgán „Célébration Centenaire Citroën“.

 

Na jaký program se mohou návštěvníci těšit?

S tím, jak dostávají jednotlivé expozice nebo prvky programu konkrétní podobu, plní se těmito aktualizacemi naše webová stránka http://citroencc.com/, která se neustále upgraduje, takže doporučujeme, abyste je pravidelně navštěvovali až do konání akce. Můžete se však již nyní spolehnout, že se na místě setkáte s neodmyslitelnými součástmi programu jako třeba:

-          Dočasné muzeum Citroën, v němž budou představeny zejména:

  • modely Citroën napříč časem;
  • dobrodružství a expedice značky Citroën;
  • slavní karosáři, kteří pracovali na modelech Citroën;
  • továrny Citroën ve Francii;
  • vozy Citroën vyráběné po celém světě;
  • lidé, díky nimž se zrodil Citroën;
  • vozy Citroën na závodech a rallye;
  • nákladní vozy a autodoprava Citroën;
  • motory Citroën;
  • výstava hraček Citroën a herna pro děti, miniatury.

 

-          Promítací sál nabízející reklamní a další filmy doprovázené konferencemi o životě společnosti, historické filmy, úryvky z filmů, kde se objevily vozy Citroëny, reklamy atd.;

 

-          Obchodní stánky s náhradními díly, katalogy, brožurami, dobovými doplňky atd.;

 

-          Skutečná i digitální knihovna ke stému výročí značky Citroën, knihy o značce Citroën z naší knihovny, komiksy, knihy věnující se historii a vozům Citroën; digitální archiv PSA;

-          Prostor „Automobiles Citroën“, kde se představí prototypy Citroën a DS.

Jak budete o Setkání století informovat?

Informační kampaň k akci započala již v roce 2016. Tato tisková zpráva nyní podrobně popisuje datum, místo konání a formát akce. O akci informují i sociální sítě Facebook, Instagram a YouTube.  Setkání století budeme v roce 2018 a 2019 propagovat prostřednictvím „Amicale Citroën Internationale“ na různých autosalonech nebo akcích veteránů, a to jak ve Francii, tak i v zahraničí. Informovat o ní budeme také prostřednictvím specializovaných časopisů o veteránech, tisku věnovanému značce Citroën a DS, jakož i prostřednictvím sítí distributorů a autorizovaných servisů Citroën a DS a jejich zástupců.

 

Setkání století: http://citroencc.com

president@citroencc.com

contact@citroencc.com

communication@citroencc.com

Asociace Célébration Centenaire Citroën

 
 
 
 
 
 
 
 

Neruda-Servis s.r.o.
Budějovická 111
252 42 Jesenice u Prahy

tel.: ++420 241 932 456
tel.: +420 241 932 475
mobil: +420 603 802 623
e-mail: eshop.nerudaservis@seznam.cz



CHCIWWWSTRANKY.CZ