Přihlásit | Registrace

AKTUALITY - ROZHOVORY - SRAZY - ZAJÍMAVOSTI  | NERUDA SERVIS Shop Jesenice

Nákupní košík
Celkem položek:
Košík
 
2CV SCHEMATA- MANUÁLY

DS SCHEMATA- MANUÁLY

AUTOBAZAR

AUTOSERVIS

 

2CV CLUB

QR VIZITKA ESHOPU

Vyhledávání
 
 

Školení techniky 2CV - 3. Lekce - 9.3.2024

 

Dne 9.3.2024 v sobotu od 9:00 do cca 13.00  budeme pokračovat 3. lekcí školení techniky 2CV.

Na začátek zopakujeme: údržba před startem do letní sezony.

 Co vše překontrolovat a namazat než vyrazíte po zimní přestávce

Hlavní téma je  kontrola a nastavení karburátoru.

Elektronické zapalování.

Nastavení předstihu a odtrhu.

  Cena podle počtu účastníků. /cca 200,- Kč/

Připravte si dotazy a témata.

Je nutné se předem zaregistrovat e-mailem.

tomas.nerudak@seznam.cz

nebo na tel: 603802623

 

 

 
 
 
 
 

Školení techniky 2CV - 2. Lekce

Dne 10.2. 2024 od 9:00 do cca 14:00 budeme pokračovat 2. lekcí školení techniky 2CV.

Cena podle počtu účastníků. /cca 200,- Kč/

Je nutné se předem zaregistrovat e-mailem.

tomas.nerudak@seznam.cz

nebo na tel: 603802623

Připravte si dotazy a témata.

2CV schema

 
 
 
 
 

Dakar 2024 Finish Podium Citroen 2CV

Cílové podium týmu @CzechSamurais,

Barbora Holická - Lucie Engova

Citroen 2CV - DUCKAR

63 misto - classic

VIDEO: ZDE

 
 
 
 
 

Sledujte s námi Dakar 2024 - Citroen 2CV DUCKAR - VÝSLEDKY

19.1.2024

Podium

Celkové pořadí 63 - GRATULUJEME!!!

Dakar 2024 Finish Podium Citroen 2CV - VIDEO

 

 

 

16.1.2024  Stage 9:    Celková ujetá vzdálenost: 639 km

63          712                                  CZECH SAMURAIS      4181      + 4138    900

 

15.1.2024  Stage 8:    Celková ujetá vzdálenost: 678 km

43           712                                   CZECH SAMURAIS         2235       + 2168     50

 

14.1.2024  Stage 7:    Celková ujetá vzdálenost: 873 km

 Pořadí:

52           712            
(cze) BARBORA HOLICKA               
CZECH SAMURAIS     Classic       00h 00' 01.28''

 

11-12.1.2024  Stage 6:    Celková ujetá vzdálenost: 835 km

 Pořadí:

53          712                      CZECH SAMURAIS        5000          + 4908      1200

 

10.1.2024  Stage 5:    Celková ujetá vzdálenost: 645 km

Edit: Pořadí

64         712                      CZECH SAMURAIS         2282           + 2261

        610

 

>> 712 >> pokračují v soutěži, přestože měli peripetie s průjezdem dunami. Pořadí neznámé, ZDE JE VIDEO

 

9.1.2024  Stage 4:    Celková ujetá vzdálenost: 631 km

pořadí:

57          712                      CZECH SAMURAIS         Classic       00h 00' 01.655''

 

8.1.2024  Stage 3:    Celková ujetá vzdálenost: 733 km

pořadí:

53           712                   CZECH SAMURAIS          Classic       00h 00' 02.795''

 

7.1.2024    Stage 2: Celková ujetá vzdálenost: 655 km

pořadí:

58              712                   CZECH SAMURAIS       Classic       00h 00' 02.064''

 

6.1.2024    Stage 1: Celková ujetá vzdálenost: 541 km

pořadí:                                                                                                                              ztráta sek.

74                  712                    CZECH SAMURAIS    7558       + 7520        1930

5.1.2024    Prolog: Celková ujetá vzdálenost: 157 km

pořadí:

33                 712        
(cze) BARBORA HOLICKA
(cze) LUCIE ENGOVA 
           CZECH SAMURAIS    31          + 28

-----------

Sledujte s námi Dakar 2024 - Citroen 2CV DUCKAR

Níže v odkazu přejdete na YouTube kanál Czech Samurais - Dakar.

Jsou tam krátká videa z Dakaru 2024.

 
 
 
 
 

DUCKAR NA DAKARU - NOVINKY

DUCKAR již převezla jeho pilotka Barbora Holická na přejímky do Barcelony.

Jak to tam vypadalo, přiblíží krátké video na YouTube (8:36 min)

 

 

 
 
 
 
 

Školení techniky 2CV - 1. Lekce - 9.12.2023

 

Dne 9.12. 2023 v sobotu od 9:00 do cca 14:00 zahajujeme tradiční zimní školení techniky 2CV. Cena podle počtu účastníků. /cca 200,- Kč/

Je nutné se předem zaregistrovat e-mailem

tomas.nerudak@seznam.cz

nebo na tel: 603802623

Připravte si dotazy a témata.

 

 

 
 
 
 
 

Kódy motoru 2CV- DYANE- AMI- MEHARI

Připravili jsme pro vás k nahlédnutí tabulku s kody motorů.

Slouží pro jednoduchou orientaci při identifikaci ročníků

vašich Citroenů 2CV, AK, Dyane, AMI, a Mehari

 
 
 
 
 

Citroen 2CV - 75 LET

 Tuto sobotu uplyne 75 let od odhalení prvního 2cv na autosalonu v Paříži. Vůz v roce 1948 přilákal spoustu veřejnosti. Vtipné je, že ne všichni novináři byli nadšeni. Psalo se, že vůz je "hrubý omyl" a byl přirovnáván k plechovce. Přesto se na nový Deux Chevaux stála dlouhá fronta a dnes je již 75 let "art de vivre" pro mnoho nadšenců 2cv.

 
 
 
 
 

Jak správně hustit pneumatiky?

Správné huštění pneumatik je pro komfort a bezpečnost jízdy velmi zásadní.

Kontrolu tlaku pneumatik doporučujeme provádět v pravidelných intervalech, nejdéle však 1x měsíčně.

Tlak se také mění v závislosti na počasí, obecně se dá říci, že v chladném počasí klesá a v horku stoupá.

Také před každou delší jízdou, např. dovolenou, si rozhodně zkontrolujte správný tlak.

V žádném případě nesmí docházet k přehušťování, na to si dávejte pozor.

Při přehuštění trpí zavěšení kol, ložiska a celkově celá karoserie.

Na obrázkách jsou vyobrazeny správné tlaky pro nejrozšířenější rozměry používané na našich Citroenech 2CV.

A to v rozměrech 125 x 15X a 135 x 15X.

 

 
 
 
 
 

Auto pro slečny: Citroën Ami 6

Po řadě DS, přezdívané „Déesses“ („Bohyně“)‚ Citroën uvedl vůz určený pro „Misses“ („slečny“) - Ami 6, který své jméno Ami (přítel), dostal proto, že byl určen především pro ženy.

Citroën model Ami 6 uvedl na trh 24. dubna 1961 s cílem rozšířit svou nabídku, kterou tehdy tvořily především vozy 2CV a DS. Citroën chtěl zaplnit prázdno mezi oblíbenou „kachnou“ 2CV, která byla na trhu od roku 1948, a luxusním modelem DS, jenž se představil na pařížském autosalonu v roce 1955. Proto přišel s vozem Ami 6, který byl dílem firemního designéra Flaminia Bertoniho. Ten stál i při zrodu vozů Traction Avant, 2CV a DS.

Velkou zvláštností tohoto tříprostorového sedanu je jeho nenapodobitelný styl s negativním sklonem zadního okna. Hlavní cílovou skupinou vozu Ami 6 byly moderní ženy, na které se nabídka obracela přednostně, se sloganem „Pro vás, paní“. Citroën Ami 6 se setkal s velkým obchodním úspěchem. Společně s verzí kombi, která se na trhu objevila v září 1964, se ho do okamžiku, kdy jej nahradil Ami 8, prodalo 1 039 384 kusů. V roce 1966 byl Ami 6 dokonce nejprodávanějším autem na francouzském trhu.

Ami 6, postavený na podvozku vozu Citroën 2CV, využíval slavný vzduchem chlazený dvouválec o objemu 602 cm3 s výkonem až 22 k. Ten se neustále vyvíjel a skončil na 35 k. Spotřeba motoru, spojeného se čtyřrychlostní převodovkou, byla 6 l/100 km a maximální rychlost dosahovala 105 km/hod.

Dobový tisk jednotně chválil odvážný, snadno rozeznatelný styl, jízdní stabilitu a vysokou úroveň komfortu v bohatě vybaveném interiéru.

Verze kombi nabízela již při uvedení na trh kapacitu zavazadlového prostoru, která byla pro tak kompaktní osobní vůz zcela nezvyklá (320 kg užitečného zatížení při délce 396 cm). Na konci kariéry modelu Ami 6 se v roce 1967 objevila verze Club, pro kterou byly charakteristické 4 kulaté přední světlomety.

Citroën Ami 6 byl rovněž prvním vozem vyráběným v továrně v Rennes-La-Janais, která se později stala jedním z hlavních výrobních závodů značky. Jejími montážními linkami prošla od slavnostního zahájení výroby řada vozů značky Citroën – Ami 6, Ami 8, GS/GSA, Visa, BX, XM, Xantia, Xsara, C5 a C6.

Článek je převzat z Oldtimer magazínu, Autor: Ing. Vladimír Rybecký

 
 
 
 
 

Pozvánka na 24. Medzinárodný zraz Citroën 2cv club Slovakia 1.9 - 3.9.2023

Pozvánka

 na 24. Medzinárodný zraz Citroën 2cv club Slovakia

 

 

 

 

 

Pezínok

Areál Zdravia Rozálka 01.09 - 03.09. 2023

 

Vážení priatelia, nech sa páčí, ponúkam základné informácie ku zrazu:

 štartovné za posádku 20,-€

ubytovanie v Areály Zdravia Rozálka Pezinok

N 48.29622°    E 17. 2 5 5 2 5°

cena za ubytovanie osoba/noc 36€,

/v cene sú raňajky formou bufetových stolov/

miestny poplatok 1€ / noc pre zabezpečeníe ubytovanía a večerí je nutná závazná rezervácia mailom na adrese klubu 2cv2club@gmail.com  

najneskor do 28.07.2023 !!!

parkovaníe vozidiel účastníkov bude na parkovísku v areály. pes / mačka 12€ / noc

v prípade záujmu vám viac Informácií poskytnem na tel; +421 950 333 013,

Na konci mailu najdete jedálny lístok /polopenzía/ večerí na piatok a sobotu.

 Cena je 15,90

Stačí nahlásit' záujem, vyberať z jedál si budete na mieste.

/v ceneje hlavnéjedlo s polievkou, alebo dezertom, podla aktuálnej ponuky.

Teším sa na stretnutie - Daniel Dušánek - predseda C2cvcs

program stretnutia C2cvcs

 

piatok 01.09.

od 16.00

príjazd účastníkov, ubytovanie

 

18.30 - 21.00

večera polopenzia**

 

- 24.00

volná zábava

sobota 02.09.

8.00 - ^9.00

raňajky

 

^9.30 - 10.15

presun v kolóne na horský přechod Baba

 

10.30 - 11.30

občerstvenie

 

11.30 - 12.00

presun v kolóne na obed

 

12.00 - 13.30

obed

 

13.30 - 14.00

presun v kolóne

 

14.00 - 15.00

vystavenie vozidiel a návšteva expozície múzea

 

15.30

Individuálny presun do Areálu Rozálka volná zábava / súťaže

 

18.30 - 21.00

večera polopenzia**

 

21.00 - 24.00

spoločenský večer / vyhodnotenie, tombola, volná zábava...

v

nedela 03.09.

7.30 - _9.00

raňajky

rozchod účastníkov

 

A" na tomto střetnutí vyhodnotíme najzaujimavejšiu fotografiu zrazu na tému 2cv.

Prosím fotografie neposielajte, přineste ich zo sebou /1 na posádku

Oceníme aj najvzdialenejšieho účastníka a vozidlo zrazu

Pre deti bude v sobotu po návrate do areálu k dispozícii o.i.koník s asistentom

 

 

 

 

 

POLPENZIA

 

Polievka

  • 0,251 Domáci slepačí vývar s rezancami
  • 0,251 Paradajková polievka s parmezánom
  • 0,251 Polievka podl'a dennej ponuky

 

 

Hlavné jedlo

 

Tradičné jedlá

  • 200g Kurací steak s grilovanou sezónnou zeleninou a ryžou
  • 150g Vyprážaný bravčový / kurací rezeň s prílohou podl'a výberu
  • 150g Vyprážaný syr s hranolkami a tatárskou omáčkou
  • 350g Bryndzové halušky so slaninkou
  • 300g Šúl'ance (makové, orechové, so strúhankou)

Cestoviny a rizotá

  • 300g spaghetti Carbonara - špagety, slanina, smotana, vajíčko, žítok, parmezán
  • 300g Tagliatelle Brazilia -
  • (tagliatelle, kuracie prsia, špenát, smotana, čerstvý cesnak, parmezán)
  • 300g Tagliatelle Vegetarian
  • (tagliatelle, cuketa, červená repa, sušená paradajka, olivový olej, parmezán)
  • 350g cviklové rizoto s rukolou a parmezánovými hoblinami

Šaláty

  • 350g Kurací šalát - zmes listov, cherry paradajky, paprika, uhorka, čierne olivy, bazalkové pesto, cesnakový dresing, kuracie prsia, opečená bagetka
 
 
 
 
 

Omezení provozu e-shopu z důvodu dovolené, od 19.6. do 3.7. 2023

Objednávky samozřejmně přijímáme, odbavení dle možností.

Děkuji za trpělivost, váš e-shop.

 
 
 
 
 

Pozvánka na sraz - Svatá Kateřina 2023 - 15.- 18.6.2023

Pozvánka na sraz přátel 2CV

Která se koná ve dnech 15 - 18.6.2023

v kempu Svatá Kateřina

Adresa: Chotěvice 326, 543 76 Chotěvice

Kontakt na organizátora:

Tomáš Neruda  tel. 603802623

email: tomas.nerudak@seznam.cz

---

2CV RAID 2023. Autovýlet do Východních Čech je naplánován! Termín startu této vynikající stmelovací a poznávací akce, která byla v předchozích letech několikrát ozkoušena je naplánován na sobotu 10.6. v Kutné Hoře a cíl 15.6.2023 v Chotěvicích u Trutnova. Na každý den je naplánována krátká trasa na přesun s programem. Určitá část posádek jede celou trasu. Komu nevyhovuje celá trasa a chce se připojit alespoň na chvilku, není problém. Zašleme Vám itinerář do e-mailu. Stačí se pouze zaregistrovat na emailu tomas.nerudak@seznam.cz

 

 
 
 
 
 

E10 a jeho použití v „našem“ automobilu

Od roku 2019 nahrazuje součastný Natural 95 palivo E10, které obsahuje 10% etanolu. Zde je popis vlivu nového paliva na naše „ staré“ motory a drobný návod, jak předejít škodám.

Benzín Natural 95 obsahuje 5% biosložky. Konkrétně lihu - etanolu. Proto se toto palivo také označuje jako E5. Pět procent lihu je však dostatečné množství k tomu, aby nastaly problémy např. při dlouhodobé odstávce.

Jenže Evropská hospodářská komise tlačí na to, aby do roku 2020 klesl podíl emisí CO2 vzniklých při spalování automobilových paliv o šest procent.

Toho se dá dosáhnout zaváděním paliv s nižší uhlíkovou stopou, jako LPG a CNG. Jenže podíl těchto paliv v dopravě je stále nízký. Proto musí dojít ke zvýšení obsahu lihu v benzínu z pěti na deset procent. Líh je navíc dražší než benzín. Takže za palivo, které vlastně nikdo nechce, zaplatíme více. Přičemž stávající problémy se ještě znásobí.

Asi největší problém je voda. Líh je se velmi dobře mísí s vodou. Což je na jednu stranu dobře, protože dokáže, do jisté míry, vyřešit problémy s kondenzační vodou v nádrži. Kdysi hojně používaný Velfobin nebyl nic jiného než bezvodý líh. Potíž je v tom, že zatímco v případě Velfobinu jste měli záruku určité kvality, v případě lihu v benzínu nikdy nevíte, kolik vlhkosti navázal cestou k vám. Tedy při dopravě a skladování.

A pak se může stát, že voda z paliva „vypadne“. Příčinou je chemický paradox lihobenzinové směsi, jelikož křivka podílu lihu a schopnosti rozpustit vodu není lineární. Pokud např. směs s deseti procenty lihu pojme litr vody, pak směs s pěti procenty nedokáže rozpustit půl litru, ale mnohem méně. Největší nebezpečí tak hrozí, když paradoxně, natankujete do nádrže s lihobenzínem čistý benzín. Když chcete na jaře udělat motorce dobře, pak dotankovat nádrž stovkovým benzínem není nejlepší nápad.

Jestliže se v nádrži při dlouhé odstávce vysráží voda a líh už ji nedokáže pojmout, vypadne z benzínu celý. Pak místo pár kuliček vody vespod nádrže máme náhle silnou vrstvu vody s lihem a nad ní čistý benzín. Toto může být příčina, proč nejde motor po odstávce nastartovat.

V tomto ohledu je nejbezpečnější před zimou postupně přejít na 98/100 oktanový benzín, který líh neobsahuje.

Kromě vázané vody se však líh v benzínu projeví také v dalších oblastech:

Hustota paliva – líh má vyšší hustotu než benzín. Jde však o maximální hodnotu stanovenou normou a ta se s plánovaným vyšším podílem lihu nijak nezměnila. Takže rafinerie musí udělat základní benzín lehčí, aby se do normy vešla.

Tlak par – Hodnota důležitá pro studené starty. Udává ochotu paliva odpařit se. Líh ji má citelně nižší. Ale pro výrobce opět platí povinnost vybalancovat palivo tak, aby vyšší přídavek lihu neměl negativní vliv a norma zůstala dodržena.

Oktanové číslo (RON) – Líh má vyšší oktanové číslo než benzín. Bohužel, stále zůstává v platnosti požadavek na minimální oktanové číslo 95. Lze tedy předpokládat, že rafinerie „ošidí“ oktanové číslo základního benzinu tak, aby minimálních 95 oktanů dosáhl až po přidání lihu. Alespoň při zavádění E5 tomu tak bylo.

Co tahle zkratka znamená? RON (Research Octane Number) je určeno spalováním v testovacím motoru s variabilním kompresním poměrem a porovnáním výsledků se směsí iso-octanu a n-heptanu.

Existuje však také MON (Motor Octane Number). Jedná se o jiný způsob určení oktanového čísla. MON se měří při 900 ot./min. (na rozdíl od 600 ot./min. u RON). Pro testování se používá obdobný typ motoru jako pro RON, ale s vyhřívanou přípravou směsi a proměnným předstihem, což klade větší nároky na odolnost paliva vůči klepání. V závislosti na složení paliva je MON obvykle o 8 až 12 jednotek menší než RON.

Energie v litru paliva – líh obsahuje 34,8% kyslíku, který při spalování neuvolní žádnou energii. V každém litru E10 tak získáte o 3,34% méně energie, než kdyby benzín líh neobsahoval vůbec.

Cena energetické rovnosti – teoretická cena lihobenzinové směsi vypočtené tak, abyste za své peníze získali stejné množství energie. Zatímco benzín zcela bez lihu by mohl být o padesátník dražší než teď, E10 by mělo být od padesátník levnější, abyste za stejné peníze dostali stejné množství energie. Skutečnost bude opačná. Přídavek lihu nejspíše benzín zdraží. Proděláme tak dvakrát. Na menším obsahu energie i vyšší ceně.

Ačkoli se přídavek lihu do benzínu jeví jako zlo moderní doby, není tomu tak. Na lihobenzinovou směs, tzv. Dynakol, se jezdilo už za první republiky. Důvody byly, jak jinak, politické. První republika se jednak vyznačovala značnou nadprodukcí potravin, což byl problém hlavně zemědělsky orientovaného Slovenska a za druhé, po rozpadu Rakousko-Uherska zde zůstal obrovský počet lihovarů, který původně zásoboval celé mocnářství. Malá země však nebyla schopna takovou produkci vypít. Proto se politikům jako nejlepší nápad jevilo líh spálit v autech.

Motoristům se to pochopitelně nelíbilo. Na dobových karburátorech nebyl problém nastavit vyšší směšovací poměr, ale zůstával problém, jak vykompenzovat nižší tlak par u lihu. V jednoduchých karburátorech se Dynakol odmítal odpařovat, studené starty byly problematické a vozy výrazně kouřily. U dvoutaktů způsoboval líh nižší mazivost, takže se muselo přidávat více oleje.

V itineráři, který Karlu Čapkovi pro jeho cestu Škodou Rapid do Alp připravil český Autoklub, pak byla jasná instrukce: „Tankujte až v Rakousku, zdejší palivo je kvalitnější!“.

Stejně tak se nejedná o vynález Evropské unie. Snad vyjma Asie je tlak na zavádění biopaliv napříč celým světem. Jen se to prodává pod jinou značkou. Např. v USA se tomu místo „snižování produkce CO2“ říká „energetická nezávislost“. Co víc, v USA se začíná distribuovat E15. V Austrálii se od roku 2015 prodává výhradně E10 a jiný benzín je k dostání jen na velmi malém počtu pump.

Etanol v praxi

V případě vysoké nasycenosti vodou působí korozi nejen palivového systému, ale také právě té vaší krásné, ocelové palivové nádrže. Pokud máte plastovou nádrž a myslíte si, že jste v pohodě, nemusí to být tak docela pravda. Některé plasty na starších vozidlech mohou působením etanolu křehnout, nehledě na gumové hadice, membrány nebo těsnění. Pokud nejsou vyrobeny s odolností proti etanolu, křehnou úplně stejně.

Při spalování lihobenzinových směsí mají největší problém karburátory. Ty z principu mají směšovací poměr nastaven pevně a nedokáží zareagovat na palivo s nižší výhřevností. Proto, aby se do stejného množství vzduchu dostalo více paliva, bude potřeba seřídit bohatost směsi. Problém je, že podle normy smí být v benzínu 0 – 10% lihu. Obsah lihu tedy nebude konstantní. Řešení je jednoduché. Karburátor nastavit na chudší směs (10% lihu). S bohatší směsí nemají karburátorové motory problém. Pouze z výfuku půjde víc oxidu uhličitého a nespálených uhlovodíků. Jestliže vám to připadá jako nesmysl, máte pravdu. Perfektní výměna ve stylu EU - jedovaté plyny místo neškodného CO2. Ale Brusel určitě řešení tohoto problému najde. Např. stará auta zakáže úplně.

Ale ani motory se vstřikováním nejsou v pohodě. Řídící jednotka by sice podle údajů z lambda sondy měla umět vyšší obsah kyslíku vykompenzovat, ale to se většinou děje jen v úzkém pásmu a v nižších otáčkách. Řidící jednotky jsou navíc často z výroby nastaveny na co nejchudší směs, aby plnily emisní předpisy. S vyšším podílem kyslíku ve směsi si již nejsou schopny poradit a směs je pak chudá. Dlouhodobá jízda na chudou směs motoru rozhodně neprospívá. Ostatně jsou země, kde se již na E10 nějakou dobu jezdí a jsou tedy k dispozici konkrétní zkušenosti.

Svým způsobem, 5% alkoholu je ještě snesitelných, ale i tak vyžaduje určitá opatření:

  1. Nešetřete na palivu. Je prokázána zřejmá úměra mezi kvalitou paliva a mírou opotřebení. Také ekonomika provozu na benzín RON98+ by měla být lepší, pokud se na něj naučíte jezdit a nebudete tolik šlapat na plyn.
  2. Používejte aditiva do benzínu, zvláště když vozidlo odstavíte na delší dobu. U karburátorových motorů začíná být kritická doba jednoho měsíce. Ale ani motory se vstřikováním nejsou v pohodě a po roční odstávce už můžete mít problém nastartovat i ty.
  3. Při dlouhodobé odstávce vypusťte nádrž a impregnujte ji speciálním sprejem.
  4. Ověřte si, v jakém stavu váš motor je – měření na brzdě není jen pro ty, kdo chtějí dostat z motoru co nejvíce výkonu. Je to také dobrý způsob, jak dostat z paliva co nejvíce.
  5. Jezděte! Pokud jste někdy potřebovali záminku, abyste se mohli projet, pak to je přesně ten důvod. Udržování paliva v pohybu a jeho neustálá obměna za čerstvé mu nedá čas nasytit se vodou a následně páchat škody na jehlách karburátorů nebo vstřikovacích tryskách.

Navzdory výše uvedeným radám však smutnou pravdou zůstává, že nejlepší benzín do motoru je ten bez lihu. Když se podíváte do návodu k obsluze, často zjistíte, že pro váš automobil výrobce lihobenzinovou směs vůbec nedoporučuje

Prostor ke vzdoru není příliš velký. Podvolit se a zkusit negativní vlastnosti alkoholu potlačit aditivy, nejezdit vůbec nebo kupovat dražší 98+ benzín bez etanolu. Dokud je. Protože v některých zemích se chystají 5% alkoholu přidávat i do nich. Další komplikací je dostupnost benzinek, kde 98+ benzín pořídíte. Tyhle benzínky bývají především na hlavních tazích, dálnicích a ve větších městech.

Ekologický dopad celé této šarády nemá smysl komentovat. Je sice pravda, že při spalování lihu se uvolní méně CO2 než při spalování benzinu. Uhlíková stopa při započtení energie vynaložené na jeho výrobu je však silně negativní. A to nejsou započteny další externality, jako nevratné škody na životním prostředí způsobené erozí a vyčerpáním půdy v monokulturách pěstovaných pro energetické účely. Jenže se v tom točí nezanedbatelné peníze. A pokud jde o zisk, jdou okolky stranou.

Článek je po úpravách převzatý z internetu.

 

 

 
 
 
 
 

Utahovací momenty 2CV

Pro veliký zájem o technické postupy při servisování Citroenu 2CV

byly přidány tabulky s hodnotamy utahovacích momentů.

KLIK SEM!

Vstup jde vyvolat také klikem na obr. vlevo - 2CV SCHEMATA A MANUÁLY

 

 

 

 
 
 
 
 

Pneumatiky Michelin 125 R15 - Nyní sleva 15% Prodlouženo do konce dubna!

Pozor akční cena na pneumatiky MICHELIN 125R15 68S

nyní za 2899,-

Objednávejte > Pneumatika MICHELIN 125R15 68S

Pneumatika MICHELIN 125R15 68S

 

 
 
 
 
 

Barvy na naše kachny - Color Code listy včetně všech kombinací:

Zde máte k dispozici veškeré barevné možnosti z produkce 2CV a derivátů. Barvy 2CV. Následují kódy barev na disky kol a potom barevné kombinace pro dodávky Forgonnette AK - AZU a dále kombinace limitovaných sérií, Charleston, France 3, Cocorico, Dolly, Spot. Kdo by chtěl bondovku 007, tak ta je AC 333.

 
 
 
 
 

Školení techniky 2CV - Workshop 22/23 - 4 Lekce -25.02.2023

 

V sobotu 25. 2. 2023  od 9:00 do cca 13:00 uskutečníme 4. lekci školení techniky 2CV.

Poslední lekce Workshopu 22/23

Účast potvrďte vždy emailem.

 Buďte alespoň trochu připraveni a usnadníte si cestování s Vaším 2CV.

 Letos jsme vyjížděli k několika tak banálním asistencím, které by si spousta z Vás mohlo vyřešit sami.

Stačilo by se účastnit technických školení a držet se určitých doporučení, která Vám dáme.

Například mít náhradní díl a nějaké nářadí. Zbytek obstaráme my po telefonu. Navedeme Vás.

 Za 2CV Team Tomáš Neruda

Cena podle počtu účastníků. /cca 200,- Kč/

Zaregistrujte se telefonicky nebo SMS na 603802623

email: tomas.nerudak@seznam.cz

 
 
 
 
 

Školení techniky 2CV - Workshop 22/23 - 3 Lekce - 14.01.2023

Zdravíme všechny 2CV jezdce.

 Pokud chcete být alespoň trochu připraveni si poradit s technickými problémy na svém vozidle Citroën 2CV a 3CV, využijte pozvání na kurzy techniky.

Třetí kurz letošní zimní sezóny se koná v sobotu 14.01.2023 v 9.00 hodin a končí cca v 13.00 hod.

 Účast potvrďte vždy emailem.

 Buďte alespoň trochu připraveni a usnadníte si cestování s Vaším 2CV.

 Letos jsme vyjížděli k několika tak banálním asistencím, které by si spousta z Vás mohlo vyřešit sami.

Stačilo by se účastnit technických školení a držet se určitých doporučení, která Vám dáme.

Například mít náhradní díl a nějaké nářadí. Zbytek obstaráme my po telefonu. Navedeme Vás.

 Za 2CV Team Tomáš Neruda

Dotazy ke kurzu 603 802 623

email: tomas.nerudak@seznam.cz

 

 
 
 
 
 

100 let od konce první Expediční křížové výpravy A. Citroëna

Ve snaze přilákat pozornost na svoje výrobky, tenkrát zrovna terénní vozidla Autochenilles, organizoval André Citroën a jeho týmy, rozsáhlé a náročné expediční výpravy. Automobilům Citroën se, tak jako prvním, podařilo překonat Saharskou poušť napříč celou Afrikou a zdolat Himaláje do Číny s cílem v Pekingu.

 

 Saharská výprava 17.12.1922 - 7.3.1923 - 1. díl

 

První výprava měla za cíl překonat Saharskou poušť  tam a zpět. Tímto výkonem demonstrovali odolnost a přizpůsobení techniky a vozidel extrémním podmínkám. Této výpravy se zúčastnil i sám Citroën. Po celou dobu výpravy bydleli a nocovali pouze v provizorních táborech. Byla to tedy i obrovská zkouška lidí. Vedení výpravy přenechal A. C. badatelům Georqes Maria Haardtovi a Louis Adouin Dubreuilovi. Součástí týmu byli samozřejmě filmaři a dokumentaristé, kteří tuto událost museli přiblížit celému světu. Vznikl dokument  "Raid Citroën: Přechod přes Saharu", který byl součástí propagace a reklamy firmy. Výprava z Touggurt do Timbuctu a zpět se uskutečníla od 17. prosince 1922 do 7. březnam 1923. Byly použité polopásové automobily Autochenille 10CV. Na základě těchto výprav vznikly v pozdější a současné době další komerční expedice a Raidy, ale také závody a rallye, jakou je například Rallye Indianopolis, Rallye Dakar , který se koná od roku 1978 a další. 

Další dobová videa: Autochenille 10CV  André Citroën

 

Author	Herranderssvensson

 

 
 
 
 
 
 
 
 

Neruda-Servis s.r.o.
Budějovická 111
252 42 Jesenice u Prahy

tel.: ++420 241 932 456
tel.: +420 241 932 475
mobil: +420 603 802 623
e-mail: eshop.nerudaservis@seznam.cz



Vyrobil FT Sun