Citroën model Ami 6 uvedl na trh 24. dubna 1961 s cílem rozšířit svou nabídku, kterou tehdy tvořily především vozy 2CV a DS. Citroën chtěl zaplnit prázdno mezi oblíbenou „kachnou“ 2CV, která byla na trhu od roku 1948, a luxusním modelem DS, jenž se představil na pařížském autosalonu v roce 1955. Proto přišel s vozem Ami 6, který byl dílem firemního designéra Flaminia Bertoniho. Ten stál i při zrodu vozů Traction Avant, 2CV a DS.
Velkou zvláštností tohoto tříprostorového sedanu je jeho nenapodobitelný styl s negativním sklonem zadního okna. Hlavní cílovou skupinou vozu Ami 6 byly moderní ženy, na které se nabídka obracela přednostně, se sloganem „Pro vás, paní“. Citroën Ami 6 se setkal s velkým obchodním úspěchem. Společně s verzí kombi, která se na trhu objevila v září 1964, se ho do okamžiku, kdy jej nahradil Ami 8, prodalo 1 039 384 kusů. V roce 1966 byl Ami 6 dokonce nejprodávanějším autem na francouzském trhu.
Ami 6, postavený na podvozku vozu Citroën 2CV, využíval slavný vzduchem chlazený dvouválec o objemu 602 cm3 s výkonem až 22 k. Ten se neustále vyvíjel a skončil na 35 k. Spotřeba motoru, spojeného se čtyřrychlostní převodovkou, byla 6 l/100 km a maximální rychlost dosahovala 105 km/hod.
Dobový tisk jednotně chválil odvážný, snadno rozeznatelný styl, jízdní stabilitu a vysokou úroveň komfortu v bohatě vybaveném interiéru.
Verze kombi nabízela již při uvedení na trh kapacitu zavazadlového prostoru, která byla pro tak kompaktní osobní vůz zcela nezvyklá (320 kg užitečného zatížení při délce 396 cm). Na konci kariéry modelu Ami 6 se v roce 1967 objevila verze Club, pro kterou byly charakteristické 4 kulaté přední světlomety.
Citroën Ami 6 byl rovněž prvním vozem vyráběným v továrně v Rennes-La-Janais, která se později stala jedním z hlavních výrobních závodů značky. Jejími montážními linkami prošla od slavnostního zahájení výroby řada vozů značky Citroën – Ami 6, Ami 8, GS/GSA, Visa, BX, XM, Xantia, Xsara, C5 a C6.
Článek je převzat z Oldtimer magazínu,