Statistický počet Sahar.
Mohu říci, že pokud budeme u nás ve firmě renovovat již druhou 2CV Saharu, tak se asi staneme specialisty na tyto vozy. Komu se na světě poštěstí stavět více jak jeden kus když jich je údajně pouze dvacet sedm. Asi nikomu.
První setkání s tímto vozidlem.
První Saharu jsme stavěli od roku 2004 do roku 2009. Tenkrát bylo auto dovezeno z Islandu do Německa a majitel po půlročním hledání té pravé firmy k renovaci oslovil právě nás. Totální, ale kompletní vrak. Motory zalité vodou z okapu jak do nich pršelo, převodovky roztrhané na několik kusů, prahy a podlahy visely jak cáry papíru. Když se na to koukám zpětně a vidím dnes některá auta nebo konkrétně Sahary jak jsou zrenovované, tak se nám podařilo postavit opravdu nádherný kousek. Viz foto a film
Vývoj ceny.
Před deseti roky bylo auto zakoupeno za 9000 Marek a pokud němcům vyměnili marky za eura 1:1 tak budeme tvrdit 9000 euro. Dnes by podobné auto stálo 5x tolik. V té době byla jedna slušná Sahara dražena za 72000 euro a nyní, resp. Minulý rok na paříském Retro mobile byla vydražena za 172.000 Euro. A pozor žádný extra klenot. Prostě původní omšelé zachovalé auto. Viz odkaz http://www.artcurial.com/en/asp/fullCatalogue.asp?salelot=2877+++++348+&refno=10553378
Nákup Sahary do Čech.
Nový majitel. Do hlavy mu nevidím. Nevím jestli chce jen uložit peníze do auta. Podle mě se do toho zbláznil. Místo večerních zpráv a filmů si pouští film co natočili Libor s Tomášem o Sahaře v hlavní roli s Nerudou a chce také takovou. Má ji mít. Už je tady. Dorazila v noci a je to ta písková. Renovace začne příští rok na jaře. T.N.