Přihlásit | Registrace

AKTUALITY - ROZHOVORY - SRAZY - ZAJÍMAVOSTI  | NERUDA SERVIS Shop Jesenice

Nákupní košík
Celkem položek:
Košík
 
2CV SCHEMATA- MANUÁLY

DS SCHEMATA- MANUÁLY

17th INTERNATIONAL CITROËN CAR CLUBS RALLY TORUŃ, POLAND 14-18.08.2024

AUTOSERVIS

 

2CV CLUB

QR VIZITKA ESHOPU

MODELOVÉ ŘADY 1919-2016

Vyhledávání
 
 

Poslední veletrh v Ženevě - 2CV tam nenajdete.

Salon d'automobile - Autosalon Ženeva - 2CV tam nenajdete, ale některé objekty jsou designové skvosty. Pastva pro oči.

 

200 vystavovatelů má k dispozici přes 100 000 m2, výstavu doplňků a nářadí nepočítaje. Za den se to nedá stihnout a všechno popsat ještě méně. Denně se odehrálo kolem 100 tiskových konferencí a odhalení premiérových exponátů

Tiskové konference byly každou čtvrt hodinku, na dvou místech zároveň. Letos byl nával akreditovaných novinářů zvlášť velký. Ze všech kontinentů se jich sjelo během dvou dnů téměř 10 000. V příštích dnech se očekává v Ženevě čtvrt milionu návštěvníků.Ženevský autosalon je vyváženým mixem mezi 150 premiérami, nesériovými kreacemi a nezměrným množstvím modelů pro běžného konzumenta.

Zaznamenali jsme úplně nové firmy, jako Arash s e-auty o více než 2000 koní, ale zmizela mimo jiné např. Hispano-Suiza. Přibylo malých firem specializovaných na elektroauta, např. Bee Bee. Za pozornost stálo avantgardní coupé od Rinspeedu s dronem nebo anglický Kahn na chassis Aston Martin. Tradičně se na salonu pyšní milionovými auty  dánský Zenvo (SS1) nebo Pagani (Zonda) a pod 1000 PS nejde nic.

SUVy jsou stále "in", takže zmíním Teslu s křídlovými dveřmi, decentního Maserati Levante a sympatickou Škodu Vision S, která se prý bude v této podobě brzy vyrábět. Velikost, prostornost a přehled tohoto konceptu spojuje nejdůležitější atributy úspěšného auta pro širší publikum. 

Obrázek 4

Nejen nejnovější facelift Superbu je atraktivní a zaslouženě přitahoval pozornost návštěvníků. Velmi povedený je ze stejného domu i A2, ženevská světová premiéra, kompaktní SUVík (4.2m), pro začátečníky s dostatečně tlustou peněženkou. U Audi není nic zdarma. Podobně je to s premiérovým boxterem od Porsche - než začne spořit na spotřebě, je nutné jej draze zaplatit.

Obrázek 5

Japonské a korejské automobily nadále získávájí zákazníky bohatým vybavením v ceně a spolehlivostí. Navíc mají jaksi pro každého něco – jejich modelová paleta je věru široká. Tata budil na výstavě dojem, že stagnuje. Evropské firmy vsázejí na výkon i když je spotřeba a zplodiny neutuchajícím tématem. Překvapením je nápadně malý podíl čistě elektrických aut. Často, jako u citroenu, je DS-e jen studie. Přesto se něco dalo do pohybu – u každého stánku velkých firem ujišťují, že za krátko nabídnou elektrický model s delším dojezdem.

Obrázek 6


Švýcarská firma vyvinula čisté elektroauto do města s jediným rozdílem: bude k zaplacení. Pokud se nic nezmění ta bude k mání pod 10t Euro včetně akumulátorů.  K 6. březnu registrovali v Küsnachtu již 311 objednávek pro první serii 500 jednotek. Francouzská Bee Bee staví v Alsasku levný XS se skromným dojezdem, ale nabízí pro delší cesty, jako třeba na prázdniny, na denní zapůjčení přívěsný generátor. Ten se zas odloží v jednom z více než sta depozitářů a na cestu zpět zas zapůjčí. Bude zajímavé sledovat, zda se tento systém osvědčí.

Mezi výkonnými elektroauty je na salonu zase lichtenštejnský Quant a Quantino. Firma slibuje technologií „Nanoflowcell“ o vyšším napětí, dojezd přes 1000 km.Výkonné motory generují téměř 1100 PS. Jízdu s ním firma už delší dobu slibuje a nikdo to auto ještě nekoupil.

Obrázek 8

Zatím je tedy Quant jen k vidění, ale i to stojí za to. Konkurent, chorvatský supersport Mate Rimače ze Záhřebu, je už dál. Rimac se stal nejrychlejším a nejhbitějším seriovým elektroautem na světě. 1100 PS jej katapultuje až na 335 kmh. Opravdu levný ale není, přijde na půl milionu Euro.

Klasické supersporty jako je Bugatti, Koenigsegg nebo Pagani Zonda stále vylepšují a dolaďují spalovací motory s nejméně dvěma turbodmychadly.Tato milionová auto musí mít vše v karbonu a keramice, jen parkovací kamera přijde na 40000 euro navíc. Bugatti Chiron V16, rychlejší bratr Veyrona, jede lehce 370 kmh a druhým klíčkem se dá odjistit a dosáhne 420 kmh – prostě přesně tolik, kolik je dnes absolutně zapotřebí.

Pastva pro oči jsou unikáty firem jako Italdesign und Superleggera, v zastoupení tuctu dalších, které se specializují na vylepšení vlastně perfektního a noblesního Bentleye, Ferrari, ale dnes i Tesly a Porsche,  a prodražení již značně drahého. Člověk se diví, kolik vzáného dřeva a jemných kůží se dá do auta zabudovat.

Obrázek 11

Volvo, Jaguar a Aston Martin připomínají svou tradici vystaveným veteránem. Mladí návštěvníci postávají s polootevřenou pusou u „Sněhurčiny rakve“, jak se trefně tomuto volvu přezdívá. U Fiatu se zvláště mladým ženám moc líbil Spider 124 v retrolooku. Renault slibuje, že oživí tradici a příští rok vyjede nová, ale na klasické A 110 orientovaná, Alpine.

Obrázek 12

Alfa Romeo nabízí v modelu Giulia  široký výběr motorizace. Koho nenadchne elastický motor se 135 PS, tak si asi vybere dvakrát silnější, nebo silný diesel a úspěšní mladí bankéři poletí zaručeně na Giuliu s 510 PS - vlka v ovčím kožichu.

Obrázek 13
 

Opel může být spokojen, vždyť jejich Astra se stala autem roku. V chodbách se šeptalo, že experti "vědí", že vlastně měla vyhrát Mazda MX-5 jako auto s vynikající technikou a ne pojízdný počítač. Skandinávští novináři hlasovali pro svůj Volvo SUV, ale angličtí voliči, fandící Vauxhallu a němečtí kolegové nakonec prosadili identickou Astru. Škoda Superb skončila na třetím místě spolu s pěti dalšími konkurenty.

Překvapením byla mizivá prezence samojezdících aut, zřejmě proto, že stále není vyřešena odpovědnost a pojištění škod způsobených softwarovým či technickým defektem. Horečně se pracuje na vyřešení selekce, zda auto srazí spíš chodce nebo vrazí do jiného auta, nebo radši do zdi. Cesta na Autosalon Ženeva stojí za to – pohodlné boty jsou podmínkou úspěšné návštěvy, protože lehká procházka to opravdu není.

Text a foto © Václav Velkoborský a autor  

Použito se svolením autora

 

 
 
 
 
 
 

Neruda-Servis s.r.o.
Budějovická 111
252 42 Jesenice u Prahy

tel.: ++420 241 932 456
tel.: +420 241 932 475
mobil: +420 603 802 623
e-mail: eshop.nerudaservis@seznam.cz



Vyrobil FT Sun