Přihlásit | Registrace

AKTUALITY - ROZHOVORY - SRAZY - ZAJÍMAVOSTI  | NERUDA SERVIS Shop Jesenice

Nákupní košík
Celkem položek:
Košík
 
2CV SCHEMATA- MANUÁLY

DS SCHEMATA- MANUÁLY

17th INTERNATIONAL CITROËN CAR CLUBS RALLY TORUŃ, POLAND 14-18.08.2024

AUTOSERVIS

 

2CV CLUB

QR VIZITKA ESHOPU

MODELOVÉ ŘADY 1919-2016

Vyhledávání
 
 

Jak to bylo s Bondem?

Citroën 2CV v Bondovce :  For Your Eyes Only 1981, Roger Moore.



„ James byl donucen okolnostmi drobné nevěry svého Lotusu Espirit Turbo. Bohužel jej hned na začátku nechal vybuchnout, aby se zbavil dotěrné a po zuby ozbrojené ostraze. Tato jej však přesto neúprosně pronásledovala a tak se stalo, že musel vzít zavděk vozem krásné Melindy Havelock, se kterou prchal. Jaké bylo překvapení, když spatřil 2CV, „ideální‘‘ vozidlo pro unik svým pronásledovatelům, kteří se ho jali lovit se dvěma sedany Peugeot 504. Nastala dramatická honička, trvající ve filmu bezmála 8 minut. Jamesovi se podařilo odvážným manévrováním, jehož součástí byla jízda na zpátečku, překlopení vozu na bok a konečně i odvážný skok mezi olivovníky, se zbavit svých nebezpečných protivníků a zavést do bezpečí půvabnou Carole Bouquet.‘‘

  

 

Bylo otázkou času, kdy se Kachna objeví v nějaké bondovce. 24. června 1981 mělo v USA premiéru 12. pokračování špionážní série For Your Eyes Only (Jen pro tvé oči), které se samozřejmě stalo událostí léta a kasovním trhákem. Premiéry v dalších státech se odehrávaly celé léto a na podzim. Produkce filmu si pro natáčení nechala automobilkou upravit 3 vozy. Čtvrtý 2CV sloužil jako terč přestřelek. Do neuřiditelného adaptovaného šasi Ami Super, vyztuženého a prodlouženého v přední části a osazeného tuhými tlumiči a výkonnými stabilizátory, zabudovali plochý čtyřválec z Citroënu GSA, (1015 cm3; 65 k). Zvuk motoru upravily speciální tlumiče tak, aby zněl jako charakteristická Kachna. Takto vyzbrojenou Kachnu již bylo možno udržet na silnici. Příprava nebyla marná. Během filmování jí naměřili rychlost 164 km/h. Továrna vycítila příležitost. Nebyla to ale její myšlenka, nýbrž nápad britského zastoupení. Rozhodnutí padlo za vteřinu dvanáct. Největším problémem bylo lakování speciálním odstínem žluté hélios, vyvinuté a jedinkrát užité v prototypu charlestonu. Muselo se to stihnout do počátku září, kdy v Levallois končila celozávodní dovolená. Všechno se podařilo. Bondovka měla ve Francii premiéru 14. října 1981. Ve stejný den přivezli na pařížské náměstí 23 žlutých Kachen 2CV 007, nechyběly modelky ani sám agent, britský herec Roger Moore.

 

Všechna auta dostala SPZ s písmeny WW a dvojčíslím 78. Podle smlouvy s filmaři se auta rozjela do foyer kin s premiérou. Showroomy musely počkat. Série, omezená na 700 kusů, se prodala ve Francii. Kromě jasně žluté barvy karosérií i plátěných střech, nikoho nenechalo na pochybách typické logo 007 s pistolí na kapotách a přes boční dveře. Nechyběly průstřely kulkami, spravedlivě rozprostřené kolem dokola auta. Zrcátka byla chromovaná, světlomety obdélníkové, šedé a šedá kola bez poklic. Nápisy i průstřely zhotovili pomocí nové nalepovací fólie Poly Facette. Všechny 2CV 007, vyrobené mezi 9. a 22. září 1981 v Levallois, mají v technickém průkazu uveden model AZL6 Berline spécial. Poháněl je motor A06-635 objemu 602 cm3 (29 k DIN).

  

2cv 007 jsou stále mezi námi, obrázek vlevo dole je z 18th 2CV WM MOST CZ 2009 a vpravo z 21th 2CV WM Toruň Poland 2015

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 

Neruda-Servis s.r.o.
Budějovická 111
252 42 Jesenice u Prahy

tel.: ++420 241 932 456
tel.: +420 241 932 475
mobil: +420 603 802 623
e-mail: eshop.nerudaservis@seznam.cz



Vyrobil FT Sun