Ke koupi prvního Citroena 2CV6 jsem se dostal díky svému kamarádovi Petrovi , když jsem se vrátil z pracovního pobytu v zahraničí. Petr už Kachnu vlastnil a tak jsem se i já krátce po sametové revoluci začlenil mezi Kachňáky. Pořídil jsem si svůj první kousek a nechal si ho, tehdy v Prostějově, kde býval vášnivý Kachňák Ruda, který tam pořádal tehdy populární srazy, zrestaurovat. Jak čas plynul, tak jsem rozšířil svoje Kachní hejno až na tři kousky a projel s Kachnou i kousek Evropy. Teď jsem se ale vrátil na začátek a mám zase jen svojí jedinou původní „anti-Dolly Kachnu“ a i o ní, vlastně spíše jen o doklady od ní, jsem nedávno málem přišel. Proto bych se rád s Vámi rád podělil o tuto nepříjemnou skutečnost, jako varování. Prostě si dejte pozor při STK !
Letos v červnu, jak nám zákon ukládá, vyrazila Kachna na pravidelnou, každé dva roky se opakující technickou prohlídku. Jak jsem spočítal, byla na ní už dvanáctkrát, tak co by se mohlo nepříjemného přihodit. A ejhle ! Nesouhlasilo číslo na rámu s ůdaji v evidenci a technickém průkazu a Kachna se ocitla vlastně bez dokladů. A to na tuto nesrovnalost přišel technik na tom samém místě, kde prodělala moje Kachínka stejnou proceduru už čtyřikrát před tím a bez ztráty květinky. Měl jsem tedy v ruce doklady s omezením na 30 dní a velký problém, co teď ? Ještě, že má člověk „Kachní kamarády“ a tak se našla skulinka, jak věc uvést do pořádku. Ale není to jen tak jednoduché ! Nastal tři měsíce trvající kolotoč…..prostřednictvím dealera žádost dovozci o povolení výměny rámu, fiktivní nákup rámu, vyražení nového čísla náhradní technologií a mezi tím několik různých povolení od dopravního inspektorátu. Vše jsem asi ani přesně nevyjmenoval. Nevím ani, zda by se dobrá věc podařila, kdyby na některých kompetentních místech neseděla Kachnám spřátelená osoba, nebo přímo kamarád. Rád bych tímto všem zúčastněným moc poděkoval. Díky díky díky !
POUČENÍ ! Dříve se údaje takhle důkladně nekontrolovaly a hlavně nefotily, tak si vše zkontrolujte, než bude pozdě. Už se objevily další exempláře s chybama, ale tam se na vše přišlo včas. Holt někdo musel být první.
Luboš 64-65