Citroën v rámci oslav 65 let dodávky 2CV Fourgonnette a 20 let modelu Berlingo nabízí oba úspěšné modely v novém hávu, speciálně určeném pro colette! V tomto slavném obchodu sídlícím na prestižní pařížské adrese 213 rue Saint Honoréje při této příležitosti k vidění malá flotila složená z jednoho speciálně upraveného kusu od každého modelu. Vozy mají nadčasové rysy dodávky a jsou vyvedeny v typické barvě butiku: #2CVcolette.
Obě značky, sdílející společné hodnoty, kterými jsou inovace a odlišnost, se setkávají ve společném prohlášení andré ♥ colette!
Citroën se u příležitosti 65 let dodávky 2CV Fourgonnette a 20 let vozu Berlingo rozhodl spojit oba vozy do miniflotily upravené pro colette, známý obchod sídlící na adrese 213 rue Saint Honoré v Paříži. Tato spolupráce dvou francouzských značek, které spojuje jejich záliba v inovacích a odlišnosti, vedla k výrobě jedinečných vozů:
- Objevují se u nich nadčasové rysy dodávky, jako je efekt vlnitého plechu u modelu Berlingo. Byla zvolena upravená verze s elektromotorem, která bude během kampaně brázdit Paříž a zajišťovat dodávky obchodu.
- Logo Citroën, při této příležitosti v retro verzi,se objevuje v modrém odstínu, což je typická barva obchodu. Butik colette také získal při této příležitosti vintage logo. Autorem je umělec Steve Pitocco, který při jeho realizaci využil techniku ruční malby, která navazuje na tradici techniky prvních uživatelů.
- Za provedením obou vozů stojí design centrum Citroën, jehož ředitel Alexandre Malval bděl nad každým detailem transformace „old to new“ u 2 CV Fourgonnette a „new to old“ v případě Berlinga.
V miniflotile se tak sešel průkopník mezi dodávkami se současným lídrem evropského trhu. Oba vozy lze shlédnout do konce dubna:
- Elektrické Berlingo zajišťující dodávky pro colette.
- Dodávka 2CV fourgonnette, umístěná před butikem na adrese 213 rue Saint Honoré v Paříži.
- Na sociálních sítích obou značek se objevuje společný hashtag: #2CVcolette.
Tato dvojí oslava narozenin se organizuje s pomocí agentury L’Ecurie
- Představen v říjnu 1950 na pařížském autosalonu.
- V prodeji od března 1951.
- Počet vyrobených kusů: 1 246 335. sečtou-li sevšechny modely dohromady.
- Ukončení výroby: 1978
Citroën se v poválečné době rozhodl vyvinout malý užitkový vůz určený za pracovní nástroj, jehož hlavní vlastností musela být funkčnost.
Úspěch byl okamžitý, dodací lhůty dosahovaly až 6 let! Stěžejními slovy vystihujícími vůz byla robustnost, praktičnost a úspornost.
2CV AU (1951–1956):
V říjnu 1950 se návštěvníci pařížského autosalonu seznámili s novou verzí vozu 2 CV, kterým byl typ AU. Šlo o první verzi dodávky2 CV fourgonnette.
AU, který byl prvním vozem segmentu, jenž Citroën od té doby již neopustil, zůstává i dnes pevně zakotven v srdcích celé generace umělců,
obchodníků, farmářů, elektrikářů…
Zvláštnosti:
Téměř úplná absence signalizace, protože v roce 1950 nebyla povinná brzdová světla ani směrovky. Roli brzdových světel zastávalo
osvětlení zadní registrační značky, jako tomu bylo už v případě vozu Type A.
Technické vlastnosti 2 CV AU:
Motor: 2 CV benzínový, dvouválcový plochý čtyřtakt s protiběžnými písty |
Převodovka:synchronizovaná, tři stupně dopředu +jeden stupeň vzad + jeden rychloběh |
Objem: 375 cm3 |
Pneumatiky: MICHELIN „Pilote“ 135-400 s duší |
Zdvih: 62 mm |
Rozměry: délka: 360 cm šířka: 150 cm výška: 161 cm |
Kompresní poměr: 7:1 |
Užitečný objem karoserie: 1 800 cm3 |
Převod: jednoduchý kardan na straně kola a převodovky |
Výkonnost: průměrná rychlost 60–70 km se spotřebou 5–6 litrů / 100 km |
Užitečné zatížení*: 250 kg plus řidič |
Brzdy: Hydraulické na všech 4 kolech, s bubny ovládanými hlavním válcem
|
2 CV AZU (1954–1963):
Model představený v butiku colette: AZU série A
V roce 1955 Citroën využil technický vývoj „sedanu“ 2 CV, svůj užitkový vůz vylepšil a vznikl model AZ. Zrodil se nový vůz 2 CV AZU, běžně nazývaný AZU.
Díky vyšší výkonnosti jde o dokonalé ztělesnění spolehlivého užitkového vozu. Tato verze si pochopitelně zachovala vlastnosti své předchůdkyně:
jednoduchost, praktičnost, odolnost, užitečnost, komfort a nízké provozní náklady.
Zvláštnosti:
- Nový blok motoru 425 cm3 (375 cm3u 2 CV fourgonnette AU).
- Skutečně živý charakter a stabilita.
- Multifunkčnost, za příplatek možnost přestavby AZU na rodinný 4místný vůz díky výbavě „glaçauto“ (boční okna a zadní lavice). Z AZU se tak stal AZU G.
Počet vyrobených kusů (září 1954 až březen 1963): 291 147 AZU.
2 CV AK 350 (1963–1970):
Po dvou velkých epochách vozů 2 CV fourgonnette AU a AZU se Citroën rozhodl svůj užitkový vůz ještě dále vylepšit: došlo k navýšení užitečného zatížení,
zlepšení komfortu a zvýšení výkonnosti. V dubnu 1963 se tak zrodil model AK 350.
Zvláštnosti:
- V roce 1964 se upustilo od tzv. sebevražedných dveří, které byly nahrazeny novými dveřmi, jež se otevíraly ve správném směru.
- Použití motoru 602 cm3původem z modelu AMI 6, který umožnil zvládnout větší zátěž.
- Stejně jako u vozu AZU bylo možné zadní část upravit pomocí výbavy „Glaçauto“.
Označení pak bylo2 CV AK G 350.
Počet vyrobených kusů (duben 1963 až červenec 1970): 142 949 dodávek AK 350.
2 CV AK 400 (1970–1978)
- Použití předních kulatých směrovek umístěných na blatnících, plošších bočních žeber karoserie a navýšení furgonové části,
stále s cílem nabídnout největší nákladový objem ve své kategorii.
- Zvýšení kapacity nákladu: 400 kg užitečného zatížení, tedy o 50 kg více než u předchůdce.
- Motor 602 cm3 z AK 350 ustoupil vyspělejší verzi, která byla schopna vyvinout výkon 33 k.
- Nejobjemnější ze všech modelů 2 CV fourgonnette
- Praktičtější nakládání díky větším zadním dveřím a vyšší karoserii. Vůz byl také silnější než AZU.
- Představení vozu Berlingo: 1996.
- Počet prodaných kusů: 2,9 milionů(od roku 1996 do února 2015).
- Citroën: Evropský lídr odvětví užitkových vozů F1.
V roce 1996 Citroën poprvé představil Berlingo, díky němuž se značka stala vynálezcem vozů typu ludospace. Berlingo,
který přišel ze světa užitkových vozů, v sobě úžasně spojuje praktičnost a pohodlí.
Veverzi osobního automobilu oslovildíky velkorysému a funkčnímu interiéru i rodiny.
Šlo o perfektní alternativu k velkým MPV, které v té době vládly na trhu. K jeho úspěchu přispěla všestrannost vozu a jeho příjemné používání.
Berlingo I (1996-2007):
1996: Uvedení na trh
Verze:
1998: Berlingo s elektromotorem
1999: Berlingo Dynavolt
2000: Berlingo VU s motorem HDi – Speciální řada Berlingo Chrono
2007: Ukončení výroby
Berlingo II (2008):
2008: Uvedení na trh
Verze:
2015: Nový Citroën Berlingo, představený na ženevském autosalonu.
2016: Magazín Argus ho zvolil užitkovým vozem roku.
Zvláštnosti vozu nový Citroën Berlingo:
- Nová přední maska: nová maska chladiče a nový nárazník se zabudovanými LED světly pro denní svícení.
- Nová výbava pro větší praktičnost: dotykový displej 7’’, na němž jsou seskupeny ovladače funkcí média, navigace,
zpětné parkovaní kamery a duplikace telefonu pomocí funkce Mirror Screen, Active City Brake (nouzové automatické brzdění) atd.
- Stále účinnější motory: motor BlueHDi 100 ETG6 s emisemi pouhých 106 g CO2/km, což je rekordně nízký výsledek ve své kategorii.
- 100 % elektrická verze, umožňující dojezd 170 km díky baterii, která se automaticky sama dobíjí při zpomalování nebo brzdění.
Citroën Berlingo, který s oblibou vyhledávali řidiči z povolání, byl od svého vzniku neustále vylepšován a vždy dokázal přinášet moderní
a praktické odpovědi na očekávání svých zákazníků.
U colette se představuje elektrická verze vozu:
- Baterie se zárukou 8 let nebo 100 000 ujetých kilometrů jsou zabudovány pod zadní částí podlahy vozu. Ten si uchovává bezchybné chování i veškeré praktické funkce verze z klasickým motorem:
- Kabina Extenso, umožňující převážet 3 osoby, s větší modularitou (přizpůsobitelná skládací sedadla) a lepšími užitečnými funkcemi
- Maximální objem nákladového prostoru 3,7 m3 u verze L1 a 4,1 m3 u verze L2.
- Délka nákladového prostoru – na úrovni podlahy – se zvýšila na 180, resp. 205 cm, po sklopení sedadel se prodlouží na 300, resp. 235 cm.
- Užitečné zatížení může dosáhnout 695 kg.
- Baterie s lithium-iontovou technologií nabízejí dojezd 170 km. Umožňují 2 možnosti nabíjení: v síti 230 V s maximální dobou nabíjení 8hodin (14A) nebo 15hodin (8A). Na speciálním nabíjecím stojanu 380 V s maximální dobou nabíjení 30 minut pro nabití na 80 % (95A).