Detonační spalování v motoru 2cv. Na benzín OČ 95 se nedalo jezdit na plný plyn - motor okamžitě silně začal detonačně klepat (bavím se o vysokých otáčkách), po ubrání samozřejmě přestal ale tak se jezdít nedá. Po vyzkoušení BA oktanové č. 98 ještě stále sem tam zaklepe (nepootáčím). Může se jednat o unavené pružiny odstředivého regulátoru zapalování? Při zkušením malém ubrání předstihu motor do středních otáček netáhne.
Je vidět že máte jasno. Je to vše odstředivým regulátorem, respektive pružinami - jak píšete a nebo je již nastaven příliš velký statický předstih. Tím, že jsou pružiny unavené - tady vytahané mají větší prostor -dráhu pohybu k dorazu a tím poměrně brzy naběhne větší předstih než má. A to značně. Motoru to velmi škodí. Při delším užívání takto špatně nastaveného motoru může dojít k nevratnému poškození. V motoru roste teplota. Nejjednodušší řešení je odstředivý regulátor vyndat a pružinky "namotáním" na osičky zkrátit na rozměr 50,6mm. Pokud by jste chtěl prokonzultovat postup zavolejte.
Už nedetonuje | Lančár | 18.11.2017 23:11:17Reagovat
Vyměnil jsem ploché pružiny odstředivého regulátoru předstihu za nové a závada se tím odstranila. Už se dá jezdit na BA 95 (horký motor si trošku klepne, ale to se lehce odstraní zmenšením zatížení motoru.). Budu míchat s BA 98. Co říkate na 10% líhu povinně v benzínu? Sníží se výhřevnost = musí se upravit směšovací poměr zvětšením hl. trysek? Budou se častěji rozežírat membrány (v podavacím čerpadle a akcelerační pumpičce? tá je shodná se škodovkou Erkem, Tam stojí 10 Kč).
Obecně E10 nahradí BA 95, tj zatím stále zůstane možnost používat paliva BA 98 + Otázkou bude jejich dostupnost na běžných čerpacích stanicích. E10 bude od roku 2019.