2CV se vyrábělo a montovalo v zemích, do kterých bychom to nikdy netypovali. Jednou ze zemí je ostrovní stát Madagaskar vzdálený 350 Km od východního pobřeží Mozambiku tedy jižní Afriky.
Už v roce 1921 Citroën založil, na žádost ostrovní vlády Madagaskaru zastoupení „Les Etablissemente Ulysse Gros et Cie“. V červenci 1959 se jela „Rally de Madagaskar“, kterou 2CV absolutně vyhrála. Možná i tím byla inspirována společnost ECAM, (Entreprise de Construction d´Automobiles Malgache) a smontovala na začátku roku, 9. února 1962, za přihlížení tehdejšího prezidenta Tsiranana, první automobil ostrova - Citroën 2CV, který vznikl na ostrově.
Díly se vyráběly ve Francii a putovaly na ostrov lodí. Podnik v Tananarive zaměstnal 75 lidí. Byl schopen sestavit 2 a ½ auta denně. Brzy se pro auta vžila přezdívka Mafy-be, což mělo v malgaštině znamenat něco jako velmi robustní. Roku 1963 se do montážních dílen začaly dovážet 2CV Fourgonnette a sedan Ami 6. Rázem z toho byla i nabídka několika modelů. Počátkem roku 1968 nahradila Kachnu, kterou si oblíbili taxikáři, vznešenější Dyane. Obě místní auta se vyznačovala specialitou – pevnými kovovými střechami, které přišly k duhu při špatném počasí v pětiměsíčním zimním období dešťů.
Citroëny se výborně osvědčily v městském provozu i na nezpevněných cestách venkova. Po vzoru automobilky Citroën se na ostrov postupně propracovaly další výrobci. Mezi významné modely patřil Renault 4.